Avatar billede nca Juniormester
12. november 2003 - 15:28 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Sende ASCII sekvens til netprinter

Jeg har brug for at kunne nulstille en netprinter (HP4200). Til det brug skal jeg sende en Esc-sekvens til printeren. Er der nogen der har et bud på et lille simpelt program, hvor jeg kan indtaste Esc-sekvensen og så fyre den af?
Avatar billede dkn Nybegynder
12. november 2003 - 15:38 #1
uden at have undersøgt printers.pas, vil jeg tro at du skal til at sende noget direkte til printer porten (hvis altså den sidder i en LPT port). I så fald ender det med at du på computeren hvor printeren sidder skal lave et server program som du så kan sende besked til og så skriver den til porten.
Avatar billede dkn Nybegynder
12. november 2003 - 15:39 #2
Hvis du ønsker at gøre det på den måde er det ikke ret svært at lave...
Avatar billede nca Juniormester
12. november 2003 - 15:46 #3
Printeren sidder ikke på LPT porten, så kunne jeg have lavet en COPY fra en DOS promt.
Jeg forestiller mig noget i retning af, at man første vælge printer og dernæst sender strengen til den valgte printer.
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2003 - 16:29 #4
Avatar billede nca Juniormester
12. november 2003 - 18:44 #5
>>hejhej
Jeg kan ikke få det til at virke.
Iøvrigt savner jeg også en mulighed fpr at bestemme, hvilken printer, det skal sendes til.
Avatar billede hinker Nybegynder
13. november 2003 - 15:39 #6
Jeg mener uden at være helt sikker. At hvis netvæksprinteren er installeret på den maskinen du benytter, vil der altid være en port tildelt printeren. Istedet for at porten peger på LPT stikket peger den på eks. en IP adresse. Porten vil eksempelvis kunne hedde usb001 til en usbprinter.
Avatar billede nca Juniormester
13. november 2003 - 15:54 #7
Jeg har fundet noget der du'r, men da Kasper var til lidt hjælp får han en par point.
Avatar billede nca Juniormester
13. november 2003 - 15:54 #8
>>HejHej
Vil du oprette et svar, så du kan få et par point?
Avatar billede nca Juniormester
15. februar 2004 - 09:49 #9
Jeg lukker spørgsmålet, men da hverken dkn eller hejhej har lagt et svar går pointene til mig selv.