Avatar billede dsj Nybegynder
11. november 2003 - 23:47 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

AWT-komponent til blandet tekst/billeder

Jeg skal bruge et textpanel i AWT, hvor der kan indsættes formateret tekst og images/iconer i vilkårlig rækkefølge, på samme måde som det kendes fra de forskellige messengers, hvor smilies bliver udskiftet med iconer. Teksten er parset, og lagt i Vectorer med hhv tekst, og iconer/images. Så det jeg mangler er et textPanel a la TextArea, hvor man bare også kan tilføje images, på samme måde som man kan appende text. Hver besked skal kunne have sin egen farve, så jeg forestiller mig noget i stil med at man har et scrollPane, hvorpå man indsætter X antal formaterede textPaneler.

Nogen der har en idé til hvordan det laves, eller kender til eventuelle open source komponenter, der allerede kan det?
Avatar billede tripwire Nybegynder
12. november 2003 - 13:27 #1
Kan du ikke bruge et JEditorPane fra swing??
Avatar billede tripwire Nybegynder
12. november 2003 - 13:30 #2
http://java.sun.com/j2se/1.4.1/docs/api/javax/swing/JEditorPane.html

ved ik om den kan bruges, men jeg tænkte bare på den, da jeg læste spørgsmålet
Avatar billede unbound Nybegynder
12. november 2003 - 13:34 #3
Umidelbart vil jeg da sige du kan bruge .getGraphics() på alle GUI... og så derigennem tegne direkte på dit TextArea...
Det kommer godt nok til at kræve lidt tilvirkning... men det burde kunne lade sig gøre, hvis der ikke kommer nogen bedre foreslag ;)
Avatar billede tripwire Nybegynder
12. november 2003 - 13:34 #4
Jo, jeg tror den er god nok
http://java.sun.com/docs/books/tutorial/uiswing/components/text.html

ellers en JTextPane som link2 her viser... den kan vist noget ikon snask :)
Avatar billede repsak Nybegynder
12. november 2003 - 13:38 #5
unbound -> Hvorfor bruge .getGraphics når swing kan klare opgaven?
Avatar billede repsak Nybegynder
12. november 2003 - 13:42 #6
Swing bygger på AWT, men hvis du vil have en REN AWT komponent (=ikke swing), så kommer du vist på overarbejde. Hvorfor ikke bruge SWING?
Avatar billede unbound Nybegynder
12. november 2003 - 13:44 #7
Fordi jeg ikke kender nogen anden måde :) jeg har ikke arbejdet med grafik ret meget... så det var bare et foreslag :) Og det er ikke swing jeg har brugt til grafik ;)
Avatar billede dsj Nybegynder
12. november 2003 - 14:33 #8
Swing er ikke en mulighed, da applikationen skal køre på store mobiltelefoner og PDA'er. Hvis man vil anvende swing-komponenter, skal der indlæses et lookAndFeel inkl. diverse komponenter, hvilket gør at de nødvendige swingkomponenter tilsammen fylder 2 MB, og det er lidt for meget til en mobilos :)
Avatar billede dsj Nybegynder
16. november 2003 - 22:01 #9
Jeg har fundet en simpel HTML-komponent, der bygger på AWT. Den gør det muligt på en nem måde at formatere tekst og indsætte billeder.
Avatar billede repsak Nybegynder
16. november 2003 - 22:16 #10
må man se? Kunne være a man fik brug for det en dag :-)
Avatar billede dsj Nybegynder
27. november 2003 - 11:22 #11
Den duede i øvrigt ikke alligevel, så jeg har selv lavet komponent ovenpå Canvas, der kan det .