Avatar billede k-slav Nybegynder
11. november 2003 - 21:35 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Instalation uden cd-rom drev

Jeg har en lidt ældre bærebar, som jeg gerne vil have win xp på, men den har ikke noget cd-rom drev, kun et diskkette drev, så hvordan løser man den? Jeg har hørt lidt om, at man kan gøre det over netværk, men jeg aner ikke noget om det så, lidt hjælp ville være godt.
Avatar billede ironmaiden Nybegynder
11. november 2003 - 21:43 #1
ja det ku jo godt gi lidtproblemer ;-)
men ja du skulle vist godt ku gøre det fra netværk - ved bare ik hvordan. Men hvis din comp. ik har cd rom drev og kun floppy så tvivler jeg nu osse på at du overhovedet ka trække xp på den... :-(
Avatar billede k-slav Nybegynder
11. november 2003 - 21:47 #2
Der var også engang et cd-rom drev, men det har jeg mistet, og den køre win 2k i øjeblikket, så mon ikke også den kan køre XP
Avatar billede janpo Nybegynder
11. november 2003 - 22:10 #3
Du ku prøve at kopiere indholdet af I386 folderen fra CD'en over på et share. Derefter starter du wint32.exe fra sharet. Så starter en opgraderingsproces.
Hvis du vil installere fra bunden af skal du bruge en Domain controller med AD, DHCP, DNS og RIS installeret. Så sætter du XP CD'en i serveren og beder den om at lave et RIS image. Så laver du en boot-floppy til RIS og smider den i din laptop ( hvis dit netkort understøtter PXE ) og booter fra netværet og vælger dit image fra menuen.
Avatar billede k-slav Nybegynder
11. november 2003 - 22:21 #4
Hvordan er det lige man laver en domain controller?
Avatar billede grinderslev Praktikant
11. november 2003 - 22:49 #5
Du kan godt installere fra en anden computer via et netværk.
Hent en bootdisk her: http://www.bootdisk.info/modules.php?name=Downloads&d_op=viewdownload&cid=2
og del CD drevet på en anden maskine.
Avatar billede k-slav Nybegynder
11. november 2003 - 23:09 #6
Hvilken af dem skal jeg bruge?