Avatar billede yasp Nybegynder
11. november 2003 - 20:52 Der er 30 kommentarer og
1 løsning

3D af portfolio

Hvor svært er det for en 3D'er at lave noget a la http://www.larsholmgaard.dk/office/index.htm under brochurer fra en billedfil eller PDF ?

Jeg kunne tænke mig at præsentere mine tryksager lidt mere realistisk

Er point ok, kan nogen lave det ?

Jeg er helt hjemme i 2D DTP, Tryk, Web osv men ikke i 3D
Avatar billede hoejrup Nybegynder
11. november 2003 - 20:57 #1
Når jeg kigge på lyssætningen, så ligner det ikke 3D.
Det minder mere om 3D look alike, der kan tegnes i Illustrator.

/per
Avatar billede yasp Nybegynder
11. november 2003 - 20:59 #2
nå hej Per - jaen du svarer jo som sædvanligt på noget andet end man spø'r om :)
Avatar billede yasp Nybegynder
11. november 2003 - 21:00 #3
go du ahead og tegn det i ai :)
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
11. november 2003 - 21:05 #4
No fucking way hoejrup... du er da velkommen til at kigge resten af mit portfolio igennem og så gætte én gang til om det er lavet i Illustrator.

Hr. Yasp har iøvrigt lige spurgt mig direkte om det samme under et andet navn - der kan man bare se.
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
11. november 2003 - 21:16 #5
Ok, havde ikke lige set det VAR dig der spurgte, Jesper, sorry... jeg blev bare fløjtende gal på et kvart milisekund over at se nogen kalde det '3D look alike'.
Avatar billede spe Nybegynder
11. november 2003 - 21:17 #6
Øh..er det ikke lige meget hvilket program en illustration er lavet i? Formålet er vel at det illusterer det det skal og har det grafiske udtryk der passer til temaet, emnet, personen, hjemmesiden eller hvor det nu skal bringes!?
Eller er Illustrator ikke bare "fint nok"?
Avatar billede spe Nybegynder
11. november 2003 - 21:18 #7
Eller er Illustrator ikke bare=Eller er Illustrator bare ikke
Avatar billede hoejrup Nybegynder
11. november 2003 - 21:21 #8
holmgaard4>Jeg har set på den, og det er rimelig kedeligt.
Har du virkelig arbejdet på er reklamebureau i 4 år? ;-)

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
11. november 2003 - 21:22 #9
Det kan sagtens laves i Illustrator.

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
11. november 2003 - 21:23 #10
et = er
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
11. november 2003 - 21:26 #11
Hehe... ja, det har jeg godt nok hoejrup, mængden af eksempler afspejler det måske ikke? :-))

Jo, spe, Ilustrator er skam et helt fint program.

Nå, jeg dropper ud af denne tråd og lader jer afgøre hvad der kan og ikke kan lade sig gøre. Tid til at holde fyraften.
Avatar billede spe Nybegynder
11. november 2003 - 21:26 #12
hoejrup>Du har ret holmgaard4 kan mere end at nøjes med et job på et reklamebureau!
Avatar billede yasp Nybegynder
11. november 2003 - 21:33 #13
Per Højrup: Du har et problem. Jeg har set dig reagere på denne måde i utallige tråde på eksperten, men lad os nu bare decifrere denne:

- jeg spørger: ER DER NOGEN DER KAN LAVE DETTE (med en henvisning URL til noget jeg godt kunne tænke mig det lignede)

- du svarer: DET LIGNER IKKE 3D

Mener du at dette er et svar på mit spørgsmål ?
Avatar billede yasp Nybegynder
11. november 2003 - 21:37 #14
Per Højrup>

Din 2. påstand: "det kan sagtens laves i Illustrator"

.. det vil jeg gerne se. Kan du demonstrere det for mig ?
Avatar billede yasp Nybegynder
11. november 2003 - 21:38 #15
jeg mente ikke 2. men blot "påstand" ...
Avatar billede yasp Nybegynder
11. november 2003 - 21:41 #16
lukker tråden
Avatar billede spe Nybegynder
11. november 2003 - 21:49 #17
:-) yasp, jeg vil kunne lave ret meget 3D i Illustrator men er der noget galt i det? Det er vel ikke værktøjet der tæller men produktet/udtrykket?
Avatar billede cdc Novice
11. november 2003 - 22:31 #18
hvorfor laver i ikke noget som man kan se, når i er ude efter manden og siger at i kan lave det bedre, eller lige så godt
Avatar billede yasp Nybegynder
11. november 2003 - 22:46 #19
det var min første henvisning, men cdc - leave it. <jeg gider ikke alt det fnidder. Det er eksperten for god til
Højben tiede i øvrigt også stille efter efter et par direkte spm....
Avatar billede cdc Novice
11. november 2003 - 22:51 #20
det har du ret i yasp, men bliver lidt sur i skrælden når folk mener at kunne men intet beviser..... :o)
Avatar billede yasp Nybegynder
11. november 2003 - 22:57 #21
det gør han konstant

og længe leve .ai :)
Avatar billede spe Nybegynder
11. november 2003 - 23:25 #22
Jeg er slet ikke med her, er der nogen der er sur over det jeg har skrevet?
Jeg synes det holmgaard har lavet ser ganske ok ud.
Min points er netop at det vel handler om udtrykket fremfor programmet, eller er jeg havnet mit i en strid?
Avatar billede spe Nybegynder
11. november 2003 - 23:27 #23
mit=midt
Avatar billede yasp Nybegynder
11. november 2003 - 23:32 #24
spe - jeg ved jo du er den kompetente kerne i Illustartorspm

og nej !!  det var bestemt ikke dit indlæg jeg kunne finde på at indvende noget imod. Jeg er 100% enig
Avatar billede yasp Nybegynder
11. november 2003 - 23:33 #25
jeg prøvede såmænd bare at lukke tråden eftersom dn intet havde at gøre med mit spørgsmål at gøre længere - takket være det første indlæg ....
Avatar billede cdc Novice
11. november 2003 - 23:36 #26
det kan være jeg har missforstået dig spe, men det vare denne jeg hæftede mig ved:  hoejrup>Du har ret holmgaard4 kan mere end at nøjes med et job på et reklamebureau! som kom  lige efter denne...
holmgaard4>Jeg har set på den, og det er rimelig kedeligt.
Har du virkelig arbejdet på er reklamebureau i 4 år? ;-)

/per

det opfattede jeg som en lille spydighed.... det er ellers ikke min opfatelse af dig, og derfor min lille hissige kommentar....
Ej heller af hojerup.....men han har vel en dårlig dag :o)
Avatar billede cdc Novice
11. november 2003 - 23:37 #27
yasp....jeg var faktisk igang med noget, men så udartede spm. lidt anderledes..
jeg kan ikke lave riktig 3D men 2d (3d look alike), men stoppede når det udviklede sig som det gjorde, og så lukkede du spm....
Avatar billede yasp Nybegynder
11. november 2003 - 23:41 #28
nåja men hvis tonen er god så åbner vi det igen :)
Avatar billede yasp Nybegynder
11. november 2003 - 23:43 #29
men nu må spm jo kun stilles én gang ..
Avatar billede spe Nybegynder
11. november 2003 - 23:57 #30
:-) Min bemærkning var netop for at afbøde det negative i tråden, jeg mente faktisk hvad jeg skrev, at det jeg har set af 3D fra holmgaard4 er mere end de fleste på et reklamebureau kan magte. Så da hoejrup skrev: Har du virkelig arbejdet på er reklamebureau i 4 år? ;-)... tog jeg som en chance for at vende stemning i retning af det mere positive og bevidst opfatte hoejrup bemærkning som anerkendelse og i retning af at så har holmgaard4 bedre femtidsudsigter end "bare" reklamebureau.
Avatar billede yasp Nybegynder
12. november 2003 - 00:06 #31
pænt af dig. Jeg tror ikke han mente det positivt