Avatar billede deaz Nybegynder
09. januar 2001 - 22:01 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Check om Checkbox er Markeret

Når man trykker på Submit skal den tjekke om check1 er markeret og hvis den ikke er det skal den:

alert(\"Du skal læse betingelserne!\")

- Deaz
Avatar billede stigc Nybegynder
09. januar 2001 - 22:04 #1
<input type=button onClick=\"if (check1.checed) dinform.submit(); else alert(\'Du skal læse betingelserne!\');\">
Avatar billede stigc Nybegynder
09. januar 2001 - 22:05 #2
og så skla vi lave stave rigtigt:

<input type=button onClick=\"if (check1.checked) dinform.submit(); else alert(\'Du skal læse betingelserne!\');\">
Avatar billede syffux Nybegynder
09. januar 2001 - 22:16 #3
damn du kom før mig, det var ellers en af dem jeg kunne finde ud af :)
Avatar billede deaz Nybegynder
09. januar 2001 - 22:20 #4
Det er godt nok men den skal IKKE gå igennem!! den må ikke køre <form action\"htp://...bla bla bla\" method=\"Post\"> den skal stoppe så man kan krydse den af!!! efter man har glemt at krydse de af!!!!!

-deaz
Avatar billede syffux Nybegynder
09. januar 2001 - 22:27 #5
så prøv med dette

<SCRIPT LANGUAGE=JAVASCRIPT>
  function send(check1) {
    if (check1.checked) {
      return true
  }
  return false

  }
</script>

eller noget i den stil, hvis det ikke virker er du velkommen til at send HTML-koden til mig (bjorndons@hotmail.com) og så skal jeg nok se på det. (jeg er for træt til javascript problemer lige nu)zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
Avatar billede stigc Nybegynder
09. januar 2001 - 22:28 #6
den kører da heller ikke igennem! Husk at typen skal være en button!
Avatar billede deaz Nybegynder
09. januar 2001 - 22:30 #7
stigc> Det skal jo være en Submit !!! For Den skal jo gå vidre HVIS der er krydset af!

syffux> Jeg ser lige....

-Deaz
Avatar billede stigc Nybegynder
09. januar 2001 - 22:32 #8
det gør den også!

formens navn skal bare stå på \"dinform\"

<input type=button onClick=\"if (check1.checked) dinform.submit(); else alert(\'Du skal læse betingelserne!\'
Avatar billede deaz Nybegynder
09. januar 2001 - 22:33 #9
Nu programere jeg jo ikke JS men ASP så...

Jeg kan ikke helt se hvad eller hvor det script side!

-Deaz
Avatar billede stigc Nybegynder
09. januar 2001 - 22:33 #10
<form action\"htp://...bla bla bla\" name=\'dinform\' method=\"Post>

<input type=button onClick=\"if (check1.checked) dinform.submit(); else alert(\'Du skal læse betingelserne!\'

</form>
Avatar billede syffux Nybegynder
09. januar 2001 - 22:34 #11
jeg har sikkert skrevet forkert i min kode, så regn ikke med at den virker, men hvis du sender HTML-koden til din form skal jeg nok orde det så det virker :)

syffux
Avatar billede stigc Nybegynder
09. januar 2001 - 22:35 #12
sæt det her ind i dit form tag:

name=\'dinform\'
Avatar billede deaz Nybegynder
09. januar 2001 - 22:35 #13
Det dur nu =) tak!
Avatar billede stigc Nybegynder
09. januar 2001 - 22:37 #14
afvist?
Avatar billede deaz Nybegynder
09. januar 2001 - 22:37 #15
Arrgggh jeg gav til den forkerte!!!!

syffux jeg opretter nogle Points til dig!!

-Deaz
Avatar billede deaz Nybegynder
09. januar 2001 - 22:38 #16
eller hvad??? nej VENT
Avatar billede deaz Nybegynder
09. januar 2001 - 22:38 #17
OMVENT!!! Jeg opretter 30 til dig stigc!! Argh jeg bliver snart træt af det her!
Avatar billede syffux Nybegynder
09. januar 2001 - 22:38 #18
øhhh???
Avatar billede syffux Nybegynder
09. januar 2001 - 22:39 #19
:)
Avatar billede deaz Nybegynder
09. januar 2001 - 22:39 #20
Ja uheld sker!
Avatar billede syffux Nybegynder
09. januar 2001 - 22:40 #21
det må man sige, får du også en mail, hver gang der bliver skrevet nyt i dette spørgsmål???
Avatar billede deaz Nybegynder
09. januar 2001 - 22:41 #22
he he!!
Avatar billede deaz Nybegynder
09. januar 2001 - 22:42 #23
Jeg har POP3 og ADSL så det betyder ikke så meget men Sorry til jer!
Avatar billede deaz Nybegynder
09. januar 2001 - 22:42 #24
Jeg har oprettet 30 til stigc
Avatar billede syffux Nybegynder
09. januar 2001 - 22:43 #25
skal det tolkes som et ja hvis så må du have en hel del mails lige nu :))
Avatar billede deaz Nybegynder
09. januar 2001 - 22:48 #26
naa! jeg sletter de emails som jeg ikke får brug for frem over! For så havde jeg nok over 3500 emails lige nu!

- Deaz