Avatar billede Slettet bruger
11. november 2003 - 18:55 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Confirm og så en ny location

Jeg har en button (jeg har flere - vil du ha en?)... :o)

Nuvel...den knap her :

<input name="btnSlet" type="button" id="btnSlet" value="Slet" class="clsButton" onClick="return confirm('Vil du slette?');">

Når jeg nu har trykket på knappen vil jeg så gerne have den henter en URL: slet.asp

Dette er selvfølgelig kun hvis der svares ja i confirm-boksen. Kan man koge det ind i en onClick i HTML-tagget da javafunktioner i toppen af siden er uønsket... :)
Avatar billede ztyxx Nybegynder
11. november 2003 - 18:56 #1
i onclick kan du også bruge location.href='slet.asp'
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2003 - 19:01 #2
ja - men confirm-tagget skal gerne blive da den kun skal springe til slet.asp såfremt der svares JA til confirmboksen
Avatar billede ztyxx Nybegynder
11. november 2003 - 19:05 #3
<body>
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
<!--
function videre() {
if (confirm('Du er ved at slette\nvil du det?')) {
    location.href='http://www.exp.dk'
    }
//-->
</SCRIPT>
<input name="btnSlet" type="button" id="btnSlet" value="Slet" class="clsButton" onClick="return videre()">
</body>
Avatar billede ztyxx Nybegynder
11. november 2003 - 19:06 #4
linketskal lige rettes til slet.asp
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2003 - 19:10 #5
Ja - den løsning har jeg også fundet. Men jeg gentager lige en del af spørgsmålet:

"Kan man koge det ind i en onClick i HTML-tagget da javafunktioner i toppen af siden er uønsket... :) "
Avatar billede edutasia Nybegynder
11. november 2003 - 19:13 #6
<input name="btnSlet" type="button" id="btnSlet" value="Slet" class="clsButton" onClick="if (confirm('Vil du slette?')) location.replace('slet.asp')">
Avatar billede ztyxx Nybegynder
11. november 2003 - 19:15 #7
beaten by a head, edutasia kom med svaret, så kan man lære at læse spm ordentligt ;-)
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2003 - 19:16 #8
Perfect edutasia - tak! :)
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2003 - 19:17 #9
ztyxx > That's life :oD
Avatar billede ztyxx Nybegynder
11. november 2003 - 19:23 #10
jeps, og sådan skal det også være :-)
Avatar billede roenving Novice
11. november 2003 - 22:27 #11
-- javascript kan placeres hvorsomhelst på siden, kravet er bare, at det falder indenfor <html></html> !-)