Avatar billede macsen Nybegynder
11. november 2003 - 14:27 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

MySQL og ADO.NET (C#)

Hejsa,

Jeg har lige installeret Visual Studio .NET 2003.

Jeg har tidligere haft forbindelse til min MySQL database vha. alm ASP men ville meget gerne i gang med C#! Er der ikke nogen, som kan hjælpe mig med et eksempel, på en forbindelse vha ADO.NET/C# og hvilke nye drivere jeg skal installere etc.

Jeg har driver version: 2.50 og 3.51 lige nu.

Jeg har yderligere installeret et hotfix ved navn: Q319243_MDAC27_x86 som skulle fixe FIX: ODBC Driver Manager Incorrectly Reports SQL_NO_DATA_FOUND for ANSI Driver

Sidst men ikke mindst har jeg været inde på mysql.com og hente: MySQLDriverCS-n-EasyQueryTools-3.0.10

På forhånd tak
Avatar billede arne_v Ekspert
11. november 2003 - 15:40 #1
Er det ikke bare at installere MyODBC og bruge klasserne i
System.Data.Odbc ?

(der er også specielle drivere til MySQL, men jeg mener ODBC er
den mest supporterede)
Avatar billede arne_v Ekspert
11. november 2003 - 15:50 #2
Kode eksempel (som virke rhos mig):

using System;
using System.Data.Odbc;

class MainClass
{
        public static void Main(string[] args)
        {
                OdbcConnection con = new OdbcConnection("Driver={mySQL};Server=localhost;Database=Test;");
                con.Open();
                OdbcCommand cmd = new OdbcCommand("SELECT * FROM T1", con);
                OdbcDataReader rdr = cmd.ExecuteReader();
                while(rdr.Read()) {
                        int f1 = (int)rdr[0];
                        string f2 = (string)rdr[1];
                        Console.WriteLine(f1 + " " + f2);
                }
                con.Close();
        }
Avatar billede arne_v Ekspert
11. november 2003 - 15:50 #3
OK ?
Avatar billede macsen Nybegynder
11. november 2003 - 23:27 #4
Det spiller jo max .... 80 points til dig
Avatar billede macsen Nybegynder
11. november 2003 - 23:28 #5
hmm .... hvorfor er det lige at jeg ikke kunne give dig dine point?
Avatar billede macsen Nybegynder
11. november 2003 - 23:31 #6
Nu da i alligevel er inde og se denne post, skulle der vel aldrig være nogen som kunne give meg et eksempel med OleDbConnections?

Jeg går ud fra at det er hurtigere end Odbc?

plzzz
Avatar billede arne_v Ekspert
12. november 2003 - 08:38 #7
Jeg mener at det bare er:

OleDbConnection con = new OleDbConnection("Provider=MySQLProv;Location=localhost;Data Source=Test");
OleDbCommand
OleDbDataReader

Men jeg har ikke prøvet det.

OLE DB er så vidt jeg ved ikke så brugt som ODBC med MySQL. Og jeg tvivler
derfor også på at du vinder noget performance mæssigt. Men prøv det da.
Avatar billede macsen Nybegynder
12. november 2003 - 14:45 #8
Jeps det spiller ... Jeg skulle bare installere en provider driver til MySQL! MyOleDb3.exe

Tak for hjælpen