Avatar billede riis7 Nybegynder
09. januar 2001 - 20:52 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

brænderprogram

har hjemme pc fra compaq med alt software installeret på forhånd. ingenting fulgte med blot en \"recovery disc\" hvor alt software skulle ligge på. nu har jeg formateret mit c-drev og lagt windows me ind. jeg havde taget en del back up på en cd, men nu kan jeg ikke læse den, da jeg bl.a. mangler brænder programmet !
Avatar billede place Nybegynder
09. januar 2001 - 20:54 #1
Du kan ikke læse CD\'en fordi du mangler brænderprogrammet...???

Hvad er det for et brænderprogram?
Avatar billede riis7 Nybegynder
09. januar 2001 - 20:55 #2
noget med cd-burn, ikke noget kendt !
Avatar billede place Nybegynder
09. januar 2001 - 20:57 #3
Hvad er det for en slags CD du har brændt??
Avatar billede riis7 Nybegynder
09. januar 2001 - 21:00 #4
en cd-rewritable hvor jeg lagt en del overpå inden jeg formaterede mit c-drev. problemet er den ikke kan åbne/læse den !
Avatar billede -ms- Nybegynder
09. januar 2001 - 21:02 #5
Er det ikke noget med at det ikke er alle drev der kan læse CD RW?
Avatar billede place Nybegynder
09. januar 2001 - 21:03 #6
Kan du heller ikke læse den med dit brænder drev og så stifinder??

Jeg har selv oplevet at jeg kun kunne læse CD-RW med mit brænder drev når jeg havde brændt nogle gange.
Avatar billede riis7 Nybegynder
09. januar 2001 - 21:05 #7
jo korrekt, jeg har et e og f drev. e drev er et dvd drev og f et recordable/rewribable. e drev har aldrig kunnet læse cd rw tidligere, men nu kan mit f drev heller ikke.
Avatar billede place Nybegynder
09. januar 2001 - 21:06 #8
-ms- >> jo men så burde hans brænder da kunne læse den.
Avatar billede riis7 Nybegynder
09. januar 2001 - 21:07 #9
nu kan jeg fand.. heller ikke åbne det, jeg må genstarte og vender tilbage. foreløbig tak.
Avatar billede riis7 Nybegynder
09. januar 2001 - 21:08 #10
i teorien har jeg vel ikke nogen brænder mere, da jeg ingen software har til den !!!!!
Avatar billede handmade Nybegynder
09. januar 2001 - 21:08 #11
Hvis CD\'en ikke er \"lukket\" kan den kun læses i et brænderdrev med understøttelse af dette filformat. Installer et eller andet demobrænderprogram med understøttelse af en eller anden form for direct CD.
Jeg vil tro, Nero  i demoversion kan gøre det...
Avatar billede place Nybegynder
09. januar 2001 - 21:09 #12
Kan du ikke bare installere driverne til brænderen dem har du vel fået med på en af compaq cd\'erne.
Avatar billede riis7 Nybegynder
09. januar 2001 - 21:18 #13
når jeg åbner den recovery cd der fulgte med er det for mig ulæseligt det der står, jeg ved ikke hvorpå disc\' jeg skal lede, men jeg må prøve handmades idé. jeg forsøgte via stifinder, men den fryser når jeg isætter cd rw. og så har jeg nok ikke \"lukket\" den som handmade skriver !!!
Avatar billede place Nybegynder
09. januar 2001 - 21:20 #14
Hvis ikke du har driverne til din brænder så kan nero vel ikke finde din brænder. Hvad er det for en brænder du har?
Avatar billede riis7 Nybegynder
09. januar 2001 - 21:22 #15
tror det er en phillips (pinligt) for disse ting lå også på den cd rw !!!
Avatar billede pallepirat Nybegynder
09. januar 2001 - 21:25 #16
Hej riis7

Grunden til at din cd ikke kan læses er at du ikke har lukket sessionen på cd´en da du brændte den eller cd´en er unavailable altså ikke tilgængelig.

Jeg har her et link til et virkelig godt brænderprogram som jeg bruger og aldrig har haft problemer med. http://www.cdrsoft.net/index2.html

Her finder du en download af Nero 5.0.1.8 New 5 MB

Held og lykke

MVH
Kristian Sørensen
The Wave
Avatar billede place Nybegynder
09. januar 2001 - 21:36 #17
Avatar billede NanoQ Nybegynder
09. januar 2001 - 21:40 #18
Hvis det er en Presario du har, kan du ikke være sikker på hvilken brænder der sidder i.

Compaq vil ikke oplyse fabrikatet!

Det eneste du kan være sikker på, er at det er en brænder der overholder de krav Compaq stiller.

I min virksomhed, at vi fået en ordenlig flok Presario 5865\'ere. I dem sidder der blandet Sony\'er, Philips\'er og Panasonic\'er.

NanoQ
Avatar billede riis7 Nybegynder
09. januar 2001 - 21:42 #19
okay, men hvis jeg åbner den står fabrikatet så ikke på selve brænderen ?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
09. januar 2001 - 21:49 #20
Desværre ikke... men du kan muligvis lure det under din system/device manager (dog ikke med alle. I min står der f.eks. kun IDE R/RW 4x4x24 - jeg har dog af omveje fundet ud af, at det er en Sony.
Avatar billede handmade Nybegynder
09. januar 2001 - 22:00 #21
Her kan du finde et prog. der fortæller dig om delene i din PC

http://www.utilitygeek.com/software/diagnostic/pcconfig.html
Avatar billede riis7 Nybegynder
09. januar 2001 - 22:02 #22
jeg har haft den åbnet og kan se det er et phillips, så nu vil jeg kaste mig over place\' link, I will be back....
Avatar billede riis7 Nybegynder
09. januar 2001 - 22:28 #23
ekstra point til den der kan finde drivere til flg. drev: philips CDD 4401/71  !!!!!!
Avatar billede pallepirat Nybegynder
09. januar 2001 - 22:33 #24
Hrj riis7

Du skal ikke bruge drivere til dit cd-rw drev da de ligger i brænderprogrammet som jeg har sendt et link til dig.
I det program ligger der drivere til alle nye brændere og det vil sige din også!
Programmet finder selv ud af hvilken brænder du har under opsætning.

MVH
Kristian Sørensen
The Wave
Avatar billede riis7 Nybegynder
09. januar 2001 - 22:35 #25
jeg har downloaded/installeret det, men kan ikke \"åbne\" den cdrw jeg har ?
Avatar billede riis7 Nybegynder
09. januar 2001 - 22:36 #26
jeg får at vide at der ingen adgang er til drevet !
Avatar billede pallepirat Nybegynder
09. januar 2001 - 22:37 #27
Så er det den cd du har brændt som er defekt. Sorry.
Prøv at brænde en anden cd og se om den virker.

MVH
Kristian Sørensen
The Wave
Avatar billede riis7 Nybegynder
09. januar 2001 - 22:42 #28
nu kan jeg godt finde på at blive stædig. hvis jeg \"propper\" min oprindelige recovery cd i og tilbageføre min pc til den oprindelige, så får jeg da mit oprindelige \"brænder\" program tilbage. så tror jeg at jeg kan læse den !
Avatar billede bjarne52 Nybegynder
10. januar 2001 - 02:19 #29
Hvis du har haft installeret PacketCD(Incremental Packet writing)et program der kan komprimere data på en CD-RW til over 1 gb,kan problemet ligge der.Programmet følger bl.a. med til Sony`s brænder,sammen med br.progr.Win on cd.Jeg havde samme problem,men det var væk da jeg inst.PacketCD igen.
Avatar billede riis7 Nybegynder
10. januar 2001 - 09:35 #30
nå, jeg har haft pc tilbageført til opr. (compaq presario 5861 med restore cd incl. compaq \"crap\") og så kunne jeg komme ind på min cd rw igen. førte alt mit back-up over på d-drev incl. programmet just burn, efter endnu engang at have formateret om windows me og forsøger at åbne just burn på d-drev kommer den op med en manglende fil. Jeg opgiver og installerer istedet eks. Nero.