Avatar billede raszor Nybegynder
11. november 2003 - 13:23 Der er 8 kommentarer

2 filer men hvilken asp.net skal installeres på serveren?

jeg kan se på asp.net hjemmesiden at der er to filer med asp.net en på 23 mb og en på 108, men hvilken skal men installere på selve serveren?
Avatar billede gulbaek Nybegynder
11. november 2003 - 13:42 #1
hvad hedder de enkelte filer ?

Men gætter på det er den på 23 mb du skal bruge
Avatar billede raszor Nybegynder
11. november 2003 - 13:43 #2
Download .NET Framework Redist Now (23 MB)
Download .NET Framework SDK Now (108 MB)
Avatar billede gulbaek Nybegynder
11. november 2003 - 13:49 #3
oki, så skal du nøjes med den på 23 mb til din server.

Den store på 108 mb bruges når du skal udvikle hjemmesider eller programmer i .NET
Avatar billede odegaard Nybegynder
11. november 2003 - 17:48 #4
Det er primært ekstra compilere, værktøjer og dokumentation der følger med SDK'en. Til den "rigtige" webserver behøver du kun den lille.
Til din udviklermaskine kan du slet ikke undvære den store udgave.
Avatar billede apocryphal Nybegynder
17. november 2003 - 23:57 #5
Jeg er faktisk ganske sikker på, at Microsoft fraråder at man bruger SDKet til Produktionsmiljøer?

--
Jonas
Avatar billede odegaard Nybegynder
18. november 2003 - 00:27 #6
øhm hvordan hulen vil du producere uden SDK'en ??!??!?
Avatar billede apocryphal Nybegynder
18. november 2003 - 19:07 #7
Ved produktionsmiljøer, forstås en produktionsserver - dvs. en driftsserver.

Man udvikler ikke på et produktionsmiljø (selv om det hedder produktion), derfor er SDK på produktionsserveren ikke nødvendigt.

--
Jonas
Avatar billede odegaard Nybegynder
18. november 2003 - 19:20 #8
ok så er vi enige :-)