Avatar billede kongstad Nybegynder
11. november 2003 - 12:56 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Problemer med at opdatere Website fra min admin backend

Hey.

Som skole projekt er jeg ved at designe et shop system. Jeg er næsten færdig med backend delen og frontend ligeså.

Men jeg har dog en lille ting der bliver ved at drille, og jeg kan sgu ikke se hvorfor.

"

  <%

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("../../db/textdata.MDB")
Conn.Open DSN

strSQL = "Insert into frontpage ("
strSQL = strSQL & "text, "
strSQL = strSQL & "bigtext) "
strSQL = strSQL & "values ('"
strSQL = strSQL & request.form("headline") & "', '"
strSQL = strSQL & request.form("indsaettexter") & "')"

Conn.Execute(strSQL)
Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>

"

Dette er scriptet som indsamler informationen fra min formular og knalder det ind i databasen.

så fra:

Formular --- > scriptet -----> Databasen ---- > Forsiden af websitet.

Sådan her ser formularen ud.

<form name="form1" method="post" action="indsaetfrontpagetext.asp">
              <p>
                <input type="text" name="headline" size="50">
                : Head Line<br>
                <textarea name="indsaettexter" rows="6" cols="60"></textarea>
                <br>
              </p>
              <p>
                <input type="submit" name="Submit" value="Ok">
              </p>
            </form>

Jeg har ikke særlig meget tid, så svar venligst hurtigst muligt
Avatar billede mm12010 Nybegynder
11. november 2003 - 13:06 #1
og hvad er det der er galt?
Avatar billede kongstad Nybegynder
11. november 2003 - 14:55 #2
Gah! Havde lige indtastet det og crashede så :(

Når jeg udfylder formen sker der en fejl ( siden kan ikke vises )
Jeg ved det hele er linket korrekt så det er enten scriptet eller databasen den er gal med.

Website kan sagtens læse fra databasen men jeg kan ikke skrive til den.
Avatar billede locturian Nybegynder
11. november 2003 - 15:29 #3
Siden kan ikke vises? - Dette opstår kun hvis siden ikke findes. Hvis det er en asp fejl, dvs fejl i dit script, vil den fortælle dig hvor den er gal. Derfor, hvis ikke den melder med asp fejl, er det fordi den sender til en side der ikke findes - Tjeck om 'indsaetfrontpagetext.asp' hedder det samme alle steder....
Avatar billede kongstad Nybegynder
11. november 2003 - 15:41 #4
Side frontpage.asp

<form name="form1" method="post" action="indsaetfrontpagetext.asp">
              <p>
                <input type="text" name="headline" size="50">
                : Head Line<br>
                <textarea name="indsaettexter" rows="6" cols="60"></textarea>
                <br>
              </p>
              <p>
                <input type="submit" name="Submit" value="Ok">
              </p>
            </form>

Formen som kalder "indsaetfrontpagetext.asp" som ligger i sammen mappe

<%

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("../../db/textdata.MDB")
Conn.Open DSN

strSQL = "Insert into frontpage ("
strSQL = strSQL & "text, "
strSQL = strSQL & "bigtext) "
strSQL = strSQL & "values ('"
strSQL = strSQL & request.form("headline") & "', '"
strSQL = strSQL & request.form("indsaettexter") & "')"

Conn.Execute(strSQL)
Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>
  <% response.redirect("frontpage.asp") %>

Som sætter infoen in i ("../../db/textdata.MDB")

Nu kommer jeg dog til at tænke på hvis der allereder er info I databasen at den så skal hedde UPDATE istedet for Insert *
Korrekt?

( Gid de dog havde en preview button, frygtelig lillet vindue )
Avatar billede kongstad Nybegynder
11. november 2003 - 15:42 #5
Men ellers kan du se her

Backend: http://kongstad.subsite.dk/cms/backend/login.asp
Log: Admin
Pass: Planetside

det er Frontpage som det drejer sig om. Må gerne kigge på resten men lad helst vær med at ændre noget ;)

Front end: http://kongstad.subsite.dk/cms/frontend/frontside.asp
Forsiden henter de to texter i databasen.

Mvh Kongstad
Avatar billede locturian Nybegynder
11. november 2003 - 15:46 #6
tsk tsk - du kunne jo bare sende mig den fejl som siden gav :)

Microsoft VBScript runtime error '800a000d'

Type mismatch: 'requestform'

/cms/backend/indsaetfrontpagetext.asp, line 16

Du mangler et punktum - Det hedder Request.Form - På linie 16...
Avatar billede locturian Nybegynder
11. november 2003 - 15:46 #7
Og ja, hvis du opdatere noget i din database skal du bruge UPDATE
Avatar billede locturian Nybegynder
11. november 2003 - 16:35 #8
Fik du det til at virke ?
Avatar billede kongstad Nybegynder
11. november 2003 - 16:58 #9
Hehe den fejl gav den ikke mig. Jeg tjekker lige
Avatar billede kongstad Nybegynder
11. november 2003 - 17:02 #10
Jeg ved ikke hvor du får den der requestform mistmatch fra. Jeg tjekkede min kode og den hedder request.form begge steder.

Min skærm viser

Siden kan ikke vises
Der er problemer med den side, du prøver at åbne, og den kan ikke vises.

--------------------------------------------------------------------------------

Prøv følgende:

Åbn hjemmesiden kongstad.subsite.dk, og søg efter hyperlinks, der fører til de ønskede oplysninger.
Klik på knappen  Opdater, eller prøv igen senere.

Klik på  Søg for at søge efter oplysninger på Internettet.
Du kan også se en liste over relaterede websteder.

HTTP 500 - Intern serverfejl
Internet Explorer

:(
Avatar billede kongstad Nybegynder
11. november 2003 - 17:03 #11
Jeg kom vidst til at acceptere dit svar ( GAH! ) nåmen du har da prøvet, hold endelig ikke op ;)
Avatar billede locturian Nybegynder
11. november 2003 - 17:06 #12
:D

Bye bye....

ej...

Du skal lige ind under instillinger i din browser - Internet instillinger - advanceret - vis venlige html fejl (slå den fra)
Avatar billede kongstad Nybegynder
11. november 2003 - 23:21 #13
Det er der sgu ik noget der hedder :(
Avatar billede locturian Nybegynder
12. november 2003 - 00:17 #14
Jeg har den engelske version, hvis du har det samme hedder den - : Tools - Internet options - Advanced - Show friendly http errors
Avatar billede kongstad Nybegynder
12. november 2003 - 15:37 #15
Jeg fik det endelig løst ude på skolen. Vi brugte et andet script og så virkede det. Jeg kan ikke engang huske præcist hvad da jeg fik lavet rimelig meget :D

Men tak for hjælpen alligevel