Avatar billede krc_ Nybegynder
11. november 2003 - 11:13 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

textpadding i textfelt

<%
Response.write "<FONT size=1 face=verdana>" & rs("besked") & "</FONT>"
%>

Sådan udskriver jeg mit textarea-felt (notat-felt) fra databasen. Men der er rimelig meget afstand i mellem linierne. Altså :

Linie 1

Linie2

Jeg ville gerne have linierne tættere på hinanden :

Linie1
Linie2

Det er vel noget med padding eller spacing men hur skriver man det ?
Avatar billede benkebus Nybegynder
11. november 2003 - 11:22 #1
<table cellpadding="0" cellspacing="0" border="0">
<%
Do While Not rs.EOF
Response.write "<tr><td><FONT size=""1"" face=""verdana"">" & rs("besked") & "</FONT></td></tr>"
rs.MoveNext
    Loop
%>
</table>
Avatar billede krc_ Nybegynder
11. november 2003 - 11:26 #2
Hmm nej tror du misforstår...ellers gør jeg ;o)
Men jeg mener at feltet 'besked' kan indeholde så meget tekst at når jeg skriver det ud, så bliver der flere linier. Men linierne har for stor afstand. Synes ikke det ser pænt ud. Så det er linierne i feltet der skal tættere sammen ved udskrivning.....så at sige...
Avatar billede benkebus Nybegynder
11. november 2003 - 11:29 #3
tjaaaa... då ska du nog flytta denna fråga till css-kategorin istället. jag vet att det finns nåt i css som heter line-height men vet inte om det funkar i alla browsers...
Avatar billede mm12010 Nybegynder
11. november 2003 - 11:31 #4
Response.write "<span style=""font-size: 9px; line-height: 11px; font-family: Verdana;"">" & rs("besked") & "</span>"
Avatar billede krc_ Nybegynder
11. november 2003 - 11:42 #5
Tjaa....det hjalp lidt på størrelse af teksten...men prøv at se her
http://www.darkzone.dk/lanparty_2004/index.htm
Vælg Tagwall i menuen....
Det ser ikke så fedt ud ?
Avatar billede krc_ Nybegynder
11. november 2003 - 11:43 #6
Nu hopper den også i linien `??
Avatar billede benkebus Nybegynder
11. november 2003 - 11:46 #7
Response.write "<span style=""font-size: 9px; line-height: 11px; font-family: Verdana;""><div align=""left"">" & rs("besked") & "</div></span>"

har haft samma problem och löst det så...
Avatar billede krc_ Nybegynder
11. november 2003 - 11:51 #8
Perfekt benkebus...
Svar lige...
Er det align=left der gør det ?
Avatar billede benkebus Nybegynder
11. november 2003 - 11:53 #9
yepps...