Avatar billede holyfield Nybegynder
11. november 2003 - 09:21 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kold backup af RCAT DB

Hejsa.

Jeg skal tage en kold backup af en RCAT db. Skal jeg lukke hele db'en ned før jeg gør dette, eller er det nok med RCAT db'en?

Scripts og forslag velkomne :)

NT.40 Orcale 8.1.6
Avatar billede dancni Nybegynder
11. november 2003 - 13:37 #1
Du lukker bare RCAT databasen med 'shutdown immediate' og laver en kold backup af datafilerne. Det er ikke nødvendigt at lave nedlukning af 'hoved' databasen.
Avatar billede holyfield Nybegynder
11. november 2003 - 14:06 #2
Takker.

Dumt ? jeg ved det men hvis jeg nu logger ind med rman/rman@rcat, og derefter laver en shutdown immediate, lukker den så kun RCAT db'en? Jeg mener man kan jo sagtens lave select statements imod "hoved" databasen derfra?
Avatar billede dancni Nybegynder
11. november 2003 - 14:59 #3
Jeg er ikke helt sikker på at nedenstående er helt rigtigt med 8.1.6 og NT4, men du kan prøve:

c:\>set ORACLE_SID=RCAT
c:\>svrmgrl
connect / as sysdba
select name from v$database; -- Burde give navnet på current instance = RCAT
shutdown immediate; -- Nu lukker RCAT databasen

Du starter databasen igen med
c:\>set ORACLE_SID=RCAT
c:\>svrmgrl
startup; -- Kræver at din initRCAT.ora file ligger på default sted
Avatar billede holyfield Nybegynder
11. november 2003 - 15:04 #4
mange tak