Avatar billede marcus25 Nybegynder
10. november 2003 - 22:01 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Automatisk titel på knap

Jeg har forsøgt at sætte en funktion til at generere titel på en knap (så den afhænger af brugeren) - men Access skriver blot funktionen '=transp("titel")' på knappen!!

Er der nogen der ved hvad der er galt med ovenstående eller har en abdeb metode til at ændre titel på en knap efter bestemte betingelser?
Avatar billede mugs Novice
10. november 2003 - 22:08 #1
If Betingelse Then
Me.Kommandoknap1.Caption = "Titel"
Else
Me.Kommandoknap.Caption = "nogen andet"
10. november 2003 - 22:09 #2
Du er nødt til at lægge teksten på knappen vha kode (f.eks. ved form_load eller form_Current):

Me!cmdKnap.caption = transp("Titel")
Avatar billede mugs Novice
10. november 2003 - 22:13 #3
Har afprøvet min kode. Kan sende en testdb. Blot læg din e.mail.
Avatar billede marcus25 Nybegynder
10. november 2003 - 22:24 #4
Tak for hjælpen - det var lige det der skulle til - og mugs var først :)
Avatar billede mugs Novice
10. november 2003 - 22:28 #5
Tak for point. Afhængig af hvad du skal bruge kan du også prøve denne:

Dim a As String
a = InputBox(Prompt:="Hvad skal titlen være.", Title:="Skift titel", Default:="")
Me.Kommandoknap0.Caption = a