Avatar billede ivildrede Nybegynder
10. november 2003 - 22:01 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Layer skal automatisk tilpasse sig skærmstørrelsen

Jeg har et layer der er absolut placeret 30px fra toppen af browser vinduet, dette layer skal så tilpasse sig browser vinduet's størrelse minus de 30 px i toppen. det virker ikke ved at sætte layeret til 100% i højden da det så går ud over skærmkanten i bunden ?

Er der en løsning på dette med et javascript, det skal bare kunne virke i IE.
Avatar billede roenving Novice
10. november 2003 - 22:04 #1
style html- og body-elementerne:

html,body{height:100%}

-- og så:

<body ... onload="document.getElementById('dinDivsId').style.height=document.body.clientHeight+'px'">
Avatar billede roenving Novice
10. november 2003 - 22:04 #2
-- og egentlig burde man kunne nøjes med (men har ikke selv prøvet det !-)

<body ... onload="document.getElementById('dinDivsId').style.height=this.clientHeight+'px'">
Avatar billede roenving Novice
10. november 2003 - 22:14 #3
--og der manglede jo lige, at de 30 px blev trukket fra:

<body ... onload="document.getElementById('dinDivsId').style.height=this.clientHeight-30+'px'">
Avatar billede ivildrede Nybegynder
10. november 2003 - 22:15 #4
Hej roenvig, det virker men bare ikke efter hensigten, når jeg resizer mit vindue så forbliver layeret samme størrelse
Avatar billede roenving Novice
10. november 2003 - 22:18 #5
Jeps, der sker jo kun noget onload, men du kan bare gøre det samme onresize:

<body ... onload="document.getElementById('dinDivsId').style.height=this.clientHeight-30+'px'" onresize="document.getElementById('dinDivsId').style.height=this.clientHeight-30+'px'">
Avatar billede ivildrede Nybegynder
10. november 2003 - 22:33 #6
Kan man ikke lægge de to funktioner ind i en init() funktion og placerer det i et eksternt javascript, i givet fald hvordan skulle det så fixes ?

Læg lige et svar så får du point'ne
Avatar billede roenving Novice
10. november 2003 - 22:41 #7
Som internt java script:

<script type="text/javascript">
function init(){
document.getElementById('dinDivsId').style.height=this.clientHeight-30+'px';
}
</script>

-- og så:

<body ... onload="init()" onresize="init()">

-- skal du lægge det i en ekstern fil, skal du huske at fjerne <script> og </script>

-- og velbekomme '-)
Avatar billede ivildrede Nybegynder
10. november 2003 - 22:43 #8
- Det var så lidt ;0)
Avatar billede roenving Novice
10. november 2003 - 22:44 #9
-- tak for points ;~}