Avatar billede _et Praktikant
10. november 2003 - 19:06 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

eMbedded Visual C++ hjælp

Jeg er ved at prøve et program til min iPAQ 5550, men jeg er stødt ind i nogle problemer.

MSVC brokker sig over noget med mit SDK, og min emulator.
jeg ved ikke hvad problemet er ?? her kommer fejlen:

"An application targeting a Standart SDK for Windows CE .NET and built for the MIPSII_FP CPU cannot be run on the Emulator device. In order to run this application on any CPU other than the Emulator, you will have to install an SDK that is compatible with the Standart SDK for Windows CE .NET, then target a shadow platform pertaining to that SDK."

Er der nogen der kan hjælpe mig med hvad problemet er, og hvordan jeg løser det?
Avatar billede jpk Nybegynder
11. november 2003 - 08:54 #1
Det betyder, at din opsætning er sat til at bruge din emulator, IKKE din PDA.
Samtidig er konfigurationen for emulatoren ukorrekt...

Du skal sætte følgende:
1) Active Platform = Pocket PC
2) Active Configuration = Win32 (WCE ARM) Debug/Release (alt efter hvad du vil)

Kig i Build menuen...
Avatar billede jpk Nybegynder
11. november 2003 - 08:55 #2
Med mindre selvfølgelig, at det ikke er en ARM CPU der sidder i...
Så skal du vælge den istedet
Avatar billede soepro Nybegynder
12. november 2003 - 13:08 #3
Fejlen betyder at du har kompileret din iPaq kode mod en MIPSII-FP CPU og at den Emulator som er indbygget i standard SDK'en ikke kan forstå/afvikle de maskininstruktioner som den kompilerede kode indholder.

Du har derfor to muligheder:
1) Find en MSVC SDK der indeholde en MIPSII-FP emulator (Mon ikke Compaq har sådan en liggende på deres site, til de udviklere, som vil lave programmer til deres Pocket PC.)
2) Omkompiler dit program mod den CPU som er indbygget i standard SDK'en. Når du så er sikker på at "skidtet" fungerer, kan du kompilere den om igen til MIPSII-FP CPU'en og overføre det til din iPaq.
Avatar billede jpk Nybegynder
12. november 2003 - 13:29 #4
soepro >> Hvis han skal køre det lokalt, skal han bare kompilere til WCEx86em og bruge den medfølgende emulator (registreret som device).
Når koden så skal eksekveres på iPAQ'en, skal han naturligvis vælge den CPU den har og skifte device.

Det vigtige er at valg af processor og device passer sammen, så kører resten af sig selv...
Avatar billede soepro Nybegynder
12. november 2003 - 14:24 #5
jpk >> Det var sådan set det jeg mente med 'mod den CPU som er indbygget i standard SDK'en' - at det direkte er en "emulator" CPU vidste jeg ikke. (Jeg har kun set nogen lave Pocket PC applicationer via MSVC .NET - han viste mig ikke lige at CPU'en hed "WCEx86em".)