Avatar billede trine_h Nybegynder
10. november 2003 - 17:12 Der er 4 kommentarer

Mærkelig fejl - parameter kan ikke findes

MMRESULT mmResult = midiOutOpen(&hMidiOut, iDevice, 0, 0, CALLBACK_NULL);

jeg har ovenstående linie i min c++ kode og det giver mig følgende fejl : mmresult undeclared identifier,
error C2146: syntax error : missing ';' before identifier 'mmResult',error C2065: 'mmResult' : undeclared identifier

mmresult er en del af winmm.dll som jeg har sat inde i project settings - input - additional dependencies..

Hvad er der galt?
Avatar billede trine_h Nybegynder
10. november 2003 - 17:27 #1
det er en del af mmsystem.h og når jeg højreklikker og vælger "go to definition" finder den også mmsystem.h filen
Avatar billede segmose Nybegynder
10. november 2003 - 18:23 #2
er MMRESULT defineret noget sted?
Avatar billede bertelbrander Praktikant
10. november 2003 - 20:11 #3
I msacm.h har jeg en  "typedef UINT MMRESULT;"

Så du skal måske inkludere msacm.h eller lave mmResult om til en UINT.
Avatar billede soepro Nybegynder
14. november 2003 - 08:39 #4
bertelbrander >> typedef UNIT MMRESULT betyder jo bare at MMRESULT "oversættes" til UINT, men den skal jo i sin tur også være defineret et eller andet sted - ellers er det jo at compileren troe at du sætter to variabler efter hindanden, uden ';' i mellem.

trine h >> Jeg vil gætte på at MMRESULT => UINT => unsigned integer, og dermed at du kan løse dit problem ved at skrive

unsigned integer mmResult = midiOutOpen(...)