Avatar billede mr_sand Nybegynder
10. november 2003 - 17:05 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Dual Channel, Chipset, køler

Jeg har i sinde at købe et nyt bundkort, og de har alle sammen dual channel til ram.
Er det så bedst at købe 2x 128mb ddr blok, eller 1x 256mb ddr blok?
Hvad menes der med det dual channel?
Er # NVIDIA nForce2 SPP et forældet dårligt chipsset, eller er det fint nok til 700 kr på et bundkort?
Hvilken køler har du bedst erfaring med, til en barton XP 2500+, den skal bare kunne køle, det med larm er et fedt.

Tak
Avatar billede zulu_dk Nybegynder
10. november 2003 - 17:30 #1
256 MB er kun lige nok hvis du fx kører XP.
Overvej om du ikke skulle købe 512 mb. Dual channel har ikke den store effekt på AMD bundkort så nøjes bare med at købe en enkelt klods.
NForce2 er det bedste bundkort til AMD.
Hvis den bare skal køle så køb en retail udgave af CPU'en og brug box-køleren.
Avatar billede mr_sand Nybegynder
12. november 2003 - 14:06 #2
jeps
Avatar billede zulu_dk Nybegynder
12. november 2003 - 14:10 #3
Tak...