Avatar billede radoor Nybegynder
10. november 2003 - 15:37 Der er 10 kommentarer

Redigerbar tekstfelt

Hejsa

Jeg kunne godt tænke mig at have en slags redigerbar nyhedsektion på mit site.

MEN:
Er sgu lidt i tvivl om dette.

Det skal være sådan, at en bruger kan logge sig ind, rediger i en nyhedstekst - save og så er det opdateret på sitet.

Kan det lade sig gøre`?

Mvh
Jax
Avatar billede gulekings Nybegynder
10. november 2003 - 16:19 #1
Det kan det sagtens!
Jeg ville lave mine nyheder enten i en database, eller bruge et tekstdokument, og så kører databasen igennem ASP eller PHP og ind i flash. Når det så er færdigredigeret, sender du det tilbage igennem en ASP/PHP side, ind i din database/tekstdokument.
Det er en smugle teknisk hvis du ikke har arbejdet med asp/php før.. men så er det jo hjælp at hente her :)
magnus
Avatar billede radoor Nybegynder
10. november 2003 - 16:33 #2
fedt...
lad mig høre..

:)
Avatar billede alexander_j Nybegynder
10. november 2003 - 16:58 #3
Det første du skal undersøge er om din udbyder understøtter serverscripts PHP, ASP eller lignende - ellers kommer du ingen vegne!
Avatar billede radoor Nybegynder
10. november 2003 - 17:22 #4
I know...det gør det...
Avatar billede alexander_j Nybegynder
10. november 2003 - 17:55 #5
Hvilken af dem?
Avatar billede radoor Nybegynder
10. november 2003 - 19:04 #6
både asp + php.. hos B-one
Avatar billede alexander_j Nybegynder
10. november 2003 - 19:42 #7
Hvad kan du selv?
Hvilken version af flash bruger du?
(Prøv at være lidt mere konkret og lidt mere informativ - husk det er dig der vil have hjælp)

Flashdelen(MX) er som følger:

For at hente:
loadvar = new LoadVars();
loadvar.load("henttext.asp");
loadvar.onLoad=function(success){
    if(success) {
        mytextfield.text=mytext;
    }

For at gemme:
savevar = new LoadVars();
savevar.load("gemtext.asp?mytext="+mytext);

Hvordan du så behandler teksten i asp-filen er op til dig ;-) men når den skal hentes skal den have en form alá:
Response.Write "mytext="&mytext
Avatar billede gulekings Nybegynder
11. november 2003 - 11:07 #8
Husk at B-one IKKE understøtter Accessdatabaseforbindelser! Hvis det bare er nyheder i form af almindelig tekst, så ville jeg bruge en tekstfil som "database", og så kører det igennem et lille asp script når du gemmer det.
Avatar billede radoor Nybegynder
11. november 2003 - 11:59 #9
Hvis jeg ikke er konkret nok i min første forklaring..prøver jeg da lige igen?

Asp + php er jeg totalt tabt bag en vogn, derfor skal det skæres ud i pap.
Har du et script elle ligende, som jeg kan bygge videre/ændre på, ville det være fedt..

Jeg arbejder i flash 5 men er lige startet på MX.

Alexander:
Det du skriver i sidste indlæg, kan du prøve at være mere konkret, ang opbygning og hvad der skal på hvilke ting/knapper osv...step by step?

Cool og tak for besvarelserne ind til videre :)
Avatar billede radoor Nybegynder
11. november 2003 - 12:01 #10
Hey gulekings..

forklar lige nærmere ang. at bruge en tekstfil som datrabase, og køre det gennem et lille asp scrips når det skal gemmes..lyder interessant.

Jax