Avatar billede zyreux Nybegynder
10. november 2003 - 15:36 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ang. logon system

Sidder og roder med at login system og kan ikke få det til at virke!

<%
If Request.Form("Brugernavn") <> "" Then
Dim strBrugernavn, strAdgangskode
strBrugernavn = Trim(Replace(request.form("Brugernavn"),"'","''" ))
strAdgangskode = Trim(Replace(request.form("Adgangskode"),"'","''" ))

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
ConnectionStreng = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath ("../../db/db.mdb")
Conn.Open ConnectionStreng

strSQL = "Select * From T_Admin_Logon Where Brugernavn = '" & strBrugernavn & "' AND Adgangskode = '" & strAdgangskode & "'"
Set rs = Conn.Execute(strSQL)

If Not (rs.BOF Or rs.EOF) Then
  Session("Id") = rs("Id")
  Session("Godkendt") = True
  Session("Brugernavn") = rs("Brugernavn")
  Response.Redirect "default.asp"
  End If

strSQL_Fejl = "Insert into T_Logon_Fejl (Brugernavn, Adgangskode, Ip) values('" & strBrugernavn  & "', '" & strAdgangskode & "', '" & Request.ServerVariables("REMOTE_HOST") & "')"
Set rs_Fejl = Conn.Execute(strSQL_Fejl)

Conn.Close
Set Conn = Nothing

End If
Response.redirect "logon.asp"
%>

Dette er den kode som tjekker om brugernavn og kodeord er rigtigt ^

Men når jeg skriver det rigtige brugernavn og kodeord bliver jeg ikke sendt videre til default.asp, jeg har også tjekket min database i tabelen T_Logon_Fejl og der skriver den heller ikke noget!

Hvad gør jeg galt?
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
10. november 2003 - 15:41 #1
hvis den ikke skriver det ind i databasen som fejl så er det fordi den rent faktisk får dig redirected ... er du sikker på at default.asp tjekker rigtigt for at den ik skal vise login-side igen (f.eks. tjekker på en forkert session) ... eller at den bliver cached ( brug response.expires=-100)
Avatar billede zyreux Nybegynder
10. november 2003 - 16:00 #2
I min default.asp er følgende kode:
<!-- #include file="secure.asp" -->

og i secure.asp er følgende :
<%
If Session("Brugeradgang") <> True then
Response.Redirect "default.asp"
End if
%>

Er det rigtigt?
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
10. november 2003 - 16:07 #3
Session("Brugeradgang")  sætter du jo slet ikke... du sætter Session("Godkendt")  til true... brug den istedet...

og så laver du da noget forvirring .. default.asp tjekker om du er logget ind og redirecter dig til default.aso for at logge ind ? ... kald din login-fil for login.asp og redirect til den hvis man ik er logget ind...
Avatar billede zyreux Nybegynder
10. november 2003 - 16:50 #4
2sek - skal lige slå hoved ned i bordet! DoH!!!!!!!!!!

Takker :)