Avatar billede nielsbkh Nybegynder
10. november 2003 - 13:36 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Database forspørgsel med DAO

Jeg har fundet følgende til edit med DAO:

Dim db As DAO.Database
Dim rs As DAO.Recordset

Number = 2134

Set db = DAO.DBEngine.OpenDatabase("G:\skabeloner\Innoflex\Belastning.mdb")
Set rs = db.OpenRecordset("test", dbOpenTable)

    With rs

        .Index = "id"

        .Seek "=", Number

        .Edit
        Fetchedmandnavn = !mandnavn
        .Update
    End With

Set db = Nothing
Set rs = Nothing

Det jeg gerne vil er, at jeg vil søge en tabel i Access igennem efter et ordrenummer, og så vil jeg gerne have det mandnavn der svarer til det ordrenummer retuneret. Jeg vil altså ikke editere, bare hente data. Et andet problem jeg har er at den kun vil søge på autonummererings kolonnen og ikke på min ordrenummer kolonne, hvos jeg prøver det får jeg en fejl.
Avatar billede nielsbkh Nybegynder
10. november 2003 - 14:20 #1
Det skal lige siges at jeg programmere i VBA.
Avatar billede nielsbkh Nybegynder
10. november 2003 - 15:32 #2
Fandt dette spørgsmål... http://www.eksperten.dk/spm/259735 kan godt bruge noget af det, men hvordan får jeg indholdet af mit recordsæt over i en Excel celle??
Avatar billede nielsbkh Nybegynder
13. november 2003 - 09:53 #3
Fandt svaret ved at ændre lidt på indholdet af det overstående spørgsmål.