Avatar billede sphere Nybegynder
10. november 2003 - 12:43 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Sortering skal være ligeglad med store og små bogstaver

Jeg har en ArrayList med nogle objekter som består af forskellige strings, dem skal jeg have sorteret, dette virker fint, men den er ikke ligeglad med store og små bogstaver, jeg kunne forestille mig det er noget med .equalsIgnorecase man skal have ind men jeg er ikke sikker på syntaxen, koden ser således ud til sorteringsmetoden:

import java.util.Comparator;

public class CmpCompareObjekt implements Comparator
{
    public int compare(Object o1, Object o2)
    {
        return ((konstruktorklasse)o1).getText().compareTo(((konstruktorklasse)o2).getText());
    }

Avatar billede arne_v Ekspert
10. november 2003 - 12:48 #1
Prøv og erstat compareTo med compareToIgnoreCase !
Avatar billede arne_v Ekspert
10. november 2003 - 13:00 #2
Det må være et svar
Avatar billede sphere Nybegynder
10. november 2003 - 13:30 #3
alletiders! havde prøvet med compareTo.equalsIgnoreCase men uden held...