Avatar billede sk-man Nybegynder
10. november 2003 - 10:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

SQL - erstat karakter i felt

Hejsa...

Jeg har fået mig et lille problem efter konvertering fra access til mysql.

I en af mine tabeller har jeg en kolonne med tekster. i stedet for et anførselstegn (") som der SKAL være, har der sneget sig to stykker ind ("")...

Findes der en form for replace sql så man kan gå ind og rette "" til " ???

Lad os sige jeg har min tabel som hedder 'Indhold'. I den er der en felt, 'Beskrivelse'. Der er måske 20 rækker i tabellen, hvor nogle af teksterne i 'Beskrivelse' indeholder bl.a. '""' som skal erstattes til '"'
Avatar billede sk-man Nybegynder
10. november 2003 - 10:23 #1
Det sidste er li lidt svært at læse.... der står:

hvor nogle af teksterne i 'Beskrivelse' indeholder bl.a. "" som skal erstattes til "  (det er anførselstegn)
Avatar billede arne_v Ekspert
10. november 2003 - 10:38 #2
Der er ikke nogen standard for det men så godt som alle databaser har en
funktion til det:

UPDATE tabel SET felt = REPLACE(felt, '""', '"');

find funktionens navn og argument rækkefølge i dokumentationen for din database.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. november 2003 - 10:40 #3
Ovenstående syntax er syntaxen i MySQL.

Du kan finde docs for den her:

http://www.mysql.com/doc/en/String_functions.html

(et gidt stykke nede)
Avatar billede sk-man Nybegynder
10. november 2003 - 11:09 #4
Det var lig edet jeg skulle bruge. Du må hellere komme med et svar :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
10. november 2003 - 11:23 #5
svar