Avatar billede ormholt Nybegynder
10. november 2003 - 01:55 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Download-script

Download script    45 point fra ormholt
Luk annonce  Hejsa

Jeg kunne godt tænke mig et script, som jeg kunne sætte til at hente en fil et par gange om dagen på Tiscalis server for at tjekke min forbindelse (http://support.tiscali.dk/adsl/testhastighed.php). Scriptet skulle på en eller anden måde beregne gennemsnitshastigheden for download af filen og skrive dato, tid og denne gennemsnitsfart i en fil således at man på sigt kunne få noget statistik over hastigheden for min forbindelse.
Er det her muligt eller er det helt vanvittigt? Jeg kender godt til de forskellige testere på nettet men ønsker altså at kunne lave denne statistik - hvis der er nogen der kender et program der kan dette ville det også være fint...
Avatar billede ztyxx Nybegynder
10. november 2003 - 01:59 #1
php kan ikke køre det som en standardkørsel, så skal du have noget i den stil, så skal du få din opgavestyring på din maskine til at køre den php-fil på udvalgte tidspunkter
Avatar billede ormholt Nybegynder
10. november 2003 - 02:01 #2
ztyxx >> Jep, men det er ikke noget problem - kan bare ikke lave php-filen
Avatar billede detox Nybegynder
10. november 2003 - 02:26 #3
Her er et eksempel:

<?
set_time_limit(0);
$init = time();
$fp = fopen('http://support.tiscali.dk/files/test/stjerne.xxx', 'r');
while (!feof($fp)) {
    fread($fp, 4096);
}
fclose($fp);
$time = time() - $init;
$str = date('d-m-Y H:i:s');
$str .= " Downloadtid: ".$time." sek.\r\n";
$fp = fopen('download-log.txt','a');
fwrite($fp, $str, strlen($str));
fclose($fp);
?>
Avatar billede detox Nybegynder
10. november 2003 - 02:32 #4
Kunne måske supleres med:

<script language="JavaScript" type="text/JavaScript">
window.close();
</script>
Avatar billede ormholt Nybegynder
10. november 2003 - 02:40 #5
detox >> det ser godt ud - hvordan implementerer jeg det? Laver jeg bare en almindelig html-opbygning sætter php-stykket ind i <body> og laver en fil i samme mappe som hedder download-log.txt?? Eller hvordan får jeg det op at køre??
Avatar billede ormholt Nybegynder
10. november 2003 - 02:49 #6
detox >> jeg går udfra at filen skal hedde index.php eller sådan noget...
Avatar billede detox Nybegynder
10. november 2003 - 02:54 #7
Næ, det skulle ikke være nødvendigt med html. Der er jo ingen output i den forstand. Men ellers ja, til dine andre spørgsmål. Du behøver dog ikke selv lave filen 'download-log.txt', den laver scriptet, hvis den ikke findes.
Avatar billede detox Nybegynder
10. november 2003 - 02:56 #8
HTML vil naturligvis ikke skade noget.
Avatar billede ormholt Nybegynder
10. november 2003 - 02:57 #9
detox >> Takker for hjælpen - jeg kigger lige på det imorgen - er smadret nu - du skal nok få point - skal bare lige få det til at køre... Men på forhånd tak for hjælpen...
Avatar billede detox Nybegynder
10. november 2003 - 02:58 #10
Javascript stumpen er jeg dog ikke helt sikker på og det er jo heller ikke alle browsere der vil acceptere den.
Avatar billede detox Nybegynder
10. november 2003 - 03:00 #11
Det er bare i orden :o)
Avatar billede jensgram Nybegynder
10. november 2003 - 10:04 #12
detox > IE vil ikke gå med til at lukke et vindue man selv har åbnet. Der kommer en popup, hvor man skal bekræfte. Ved dog ikke om det er tilfældet med andre browsere!
Avatar billede jensgram Nybegynder
10. november 2003 - 10:05 #13
PS: "et vindue man selv har åbnet" skal forstås som et vindue men har åbnet med CTRL+N eller direkte. Altså ikke popups fra javascripts etc. ;)
Avatar billede ormholt Nybegynder
10. november 2003 - 11:50 #14
detox >> Så er jeg stået op og har prøvet dit stykke kode, men jeg får maaaange fejl:
Warning: Cannot set time limit in safe mode in /customers/ormholt.com/ormholt.com/httpd.www/index.php on line 10

Warning: fopen("http://support.tiscali.dk/files/test/stjerne.xxx", "r") - No such file or directory in /customers/ormholt.com/ormholt.com/httpd.www/index.php on line 12

Warning: feof(): supplied argument is not a valid File-Handle resource in /customers/ormholt.com/ormholt.com/httpd.www/index.php on line 13

Warning: fread(): supplied argument is not a valid File-Handle resource in /customers/ormholt.com/ormholt.com/httpd.www/index.php on line 14

Disse fejlmeddelelser fortsætter meget langt, men for de samme linier...
(du kan selv prøve ved at gå ind på ormholt.com>
Avatar billede fbb Nybegynder
10. november 2003 - 12:35 #15
du skal måske rette:
http://support.tiscali.dk/files/test/stjerne.xxx
Til den rigtige fil du vil hente.. ;D
Avatar billede detox Nybegynder
10. november 2003 - 14:21 #16
Jeg regnede med det er din egen server, så kan du sætte safe _mode Off. Ellers bliver det nok svært at praktisere i safe mode. Du skal jo nok bruge en time limit på 3-4 minutter alt efter, hvor hurtig din forbindelse er. Men ellers kan du måske finde en mindre fil at downloade.
fbb -> http://support.tiscali.dk/files/test/stjerne.xxx er den rigtige fil i dette eksempel.
Avatar billede ormholt Nybegynder
10. november 2003 - 16:11 #17
detox >> Undskyld fraværet fra spørgsmålet, men jeg har været forhindret det meste af dagen. Jeg har nu lagt filen på min egen linux-server der kører apache og jeg har sat safe mode = On og jeg har ændret timeout'en til 4000 ms - hvilket skulle være nok, men jeg synes stadig ikke at det virker... Kunne man få scriptet til at skrive en meddelelse på skærmen når filen er downloadet. Prøv eventuelt at køre filen på min server nu: www.ormholt.dk/test/.
Avatar billede ormholt Nybegynder
10. november 2003 - 21:44 #18
detox >> det er fremragende med lidt ændringer i indstillinger kører det fint. Kunne du eventuelt overtales til at lave en tilføjelse til koden, så den også skriver gennemsnitsfarten for downloadet - XX KByte/s??
Smid lige et svar så du kan få point...

Mange tak for hjælpen

Ormholt
Avatar billede ormholt Nybegynder
10. november 2003 - 21:47 #19
detox >> lige en sidste ting. Kunne du også få den til at skrive den destinationsfil der er downloadet?? - det ville være fint...
Avatar billede ormholt Nybegynder
10. november 2003 - 22:56 #20
detox >> Jeg har fikset de ovenstående ting så det skal du ikke tænke på.
Smid lige et svar hvis du vil have point...
Avatar billede detox Nybegynder
10. november 2003 - 23:05 #21
Jeg tror det er det:

<?
set_time_limit(0);
$sti = 'http://support.tiscali.dk/files/test/stjerne.xxx';
$i = 0;
$init = time();

$fp = fopen($sti, 'r');
while (!feof($fp)) {
    fread($fp, 4096);
    $i++;
}
fclose($fp);

$time = time() - $init;
$tid = sprintf("%01.2f",($i*4)/$time);
$str = date('d-m-Y H:i:s');
$str .= " Downloadtid: ".$time." sek.\r\n";
$str .= "Gennemsnit hastighed: ".$tid." Kb/s\r\n";
$str .= $sti."\r\n";
$fp = fopen('download-log.txt','a');
fwrite($fp, $str, strlen($str));
fclose($fp);
?>
Avatar billede detox Nybegynder
10. november 2003 - 23:09 #22
Nå ok, så ikke dit sidste indlæg inden jeg postede ;o)