Avatar billede kanstrup Nybegynder
09. november 2003 - 23:51 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

body style="background-image/background-color:"909cc0"

Hvorfor kan jeg ikke sætte "body style" samtidig med, at jeg bestemmer baggrunds-farven ? Jeg vil ha' et bestemt baggrundsbillede, placeret på præcis midten af skærmen (uanset hvilken opløsning, men åbner med), OG jeg vil bestemme baggrundsfarven samtidigt ! Kan nogen give mig en (sansynligvis åbenbar) løsning ?
Hilsen "kanstrup" !
Avatar billede ztyxx Nybegynder
09. november 2003 - 23:54 #1
Avatar billede roenving Novice
10. november 2003 - 00:02 #2
style="background:scroll #22ff44 url('baggrund.gif') top center repeat-y;"
Avatar billede kanstrup Nybegynder
10. november 2003 - 10:31 #3
roenving >> Vær sød at uddybe :
<body style="background-image: url(gfx/bg_blaa.jpg); background-repeat: no-repeat; background-position: center center">
Hvor skal "den" ind ? ( #22ff44 )
Avatar billede roenving Novice
10. november 2003 - 11:30 #4
<body style="background: #2f4 url(gfx/bg_blaa.jpg) no-repeat;
Avatar billede roenving Novice
10. november 2003 - 11:32 #5
Der findes en samle-property for en del forskellige css-properties, såsom background, border m.v.

-- og så skulle man vel bruge den farve du har i overskriften:

<body style="background: #909cc0 url(gfx/bg_blaa.jpg) no-repeat;">
Avatar billede kanstrup Nybegynder
10. november 2003 - 11:36 #6
roenving>> Ja, dét her virker i hvert fald ikke !!!
<body style="background: #909cc0: background-image: url(gfx/bg_blaa.jpg); background-repeat: no-repeat; background-position: center center">
Avatar billede roenving Novice
10. november 2003 - 11:41 #7
Hvorfor bruger du ikke samle-propertyen, som jeg har vist dig hver gang ?-)

Hvis du absolut vil bruge to linjer til at skrive det, som kan stå på en enkelt er følgende to identiske i funktion:

<body style="background-color: #909cc0; background-image: url(gfx/bg_blaa.jpg); background-repeat: no-repeat; background-position: center center;">

<body style="background: #909cc0 url(gfx/bg_blaa.jpg) center center no-repeat;">
Avatar billede roenving Novice
10. november 2003 - 11:42 #8
-- og jeg tror at grunden til at du ikke havde det til at virke er kolonnet efter farven, ellers tror jeg faktisk den havde virket (med et semikolon !-)
Avatar billede kanstrup Nybegynder
10. november 2003 - 19:46 #9
>> roenving : Svar lige ! Havde megen glæde af din sidste kommentar !
Avatar billede kanstrup Nybegynder
10. november 2003 - 19:48 #10
>> ztyxx : Idéen var god nok, men jeg havde brud for et HURTIGT svar ! :-)
Avatar billede roenving Novice
10. november 2003 - 19:58 #11
Velbekomme '-)
Avatar billede kanstrup Nybegynder
10. november 2003 - 20:02 #12
Hvadfor et navn er "roenving" ? Efternavn ?
Avatar billede ztyxx Nybegynder
10. november 2003 - 20:09 #13
hehe, havde brug foer et hurtigt svar, accepterer 20 timer senere*LOL*
Avatar billede roenving Novice
10. november 2003 - 20:14 #14
Avatar billede roenving Novice
10. november 2003 - 20:14 #15
-- og tak for points ;~}
Avatar billede kanstrup Nybegynder
10. november 2003 - 20:41 #16
>>ztyxx : Grin ikke ad mig ! Du har garanteret haft ligeså travlt ? Kan jo ikke sidde og tjekke Eksperten hele tiden ! :-)
Avatar billede ztyxx Nybegynder
10. november 2003 - 20:49 #17
kanstrup> det var venligt ment ;-)
Avatar billede kanstrup Nybegynder
11. november 2003 - 04:05 #18
>>ztyxx : Det ved jeg !!!
Avatar billede kanstrup Nybegynder
11. november 2003 - 04:06 #19
>>roenving : Velbekomme '-)