Avatar billede zyreux Nybegynder
09. november 2003 - 21:05 Der er 4 kommentarer

Ang. administrationssystem

Er i gang med at lave en lille adminsektion til min hjemmeside, og skal så lave en logon side. Har lavet en "side1.asp" hvor man skriver brugernavn og kodeord og trykker på "Enter", så bliver det sendt videre til "side2.asp" hvor den nu skal tjekke om navn og kode er rigtigt.

Koden i side2.asp ser således ud:

<%
If Request.Form("Brugernavn") <> "" Then
    Dim strBrugernavn
    strPassword = Trim(Replace(request.form("Brugernavn"),"'","''" ))
If Request.Form("Kodeord") <> "" Then
    Dim strPassword
    strPassword = Trim(Replace(request.form("Kodeord"),"'","''" ))

    Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
    ConnectionStreng = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath ("../../db/db.mdb")
    Conn.Open ConnectionStreng

    strSQL = "Select * from T_Admin_Logon Where Brugernavn = '" & strBrugernavn & "' & Where Kodeord = '" & strKodeord & "'"
    Set rs = Conn.Execute(strSQL)

    If Not (rs.BOF Or rs.EOF) Then
    Session("Id") = rs("Id")
    Session("Brugeradgang") = True
    Response.redirect "default.asp"
    End If

    strSQL_Log_Fejl = "Insert into T_Logon_Fejl (Brugernavn, Kodeord, Ip) values('" & strBrugernavn & "', '" & strKodeord & "', '" & Request.ServerVariables("REMOTE_HOST") & "')"
    Set rs_Log_Fejl = Conn.Execute(strSQL_Log_Fejl)

    Conn.Close
    Set Conn = Nothing

    Response.redirect "logon.asp"
%>

Men når jeg så prøver at logge ind får jeg fejlen:

Microsoft VBScript compilation error '800a03f6'

Expected 'End'

/administration/logon_check.asp, line 30

Hvad er problemmet?
Avatar billede hitanykey Nybegynder
09. november 2003 - 21:17 #1
If Request.Form("Brugernavn") <> "" Then
    Dim strBrugernavn
    strPassword = Trim(Replace(request.form("Brugernavn"),"'","''" ))
--->end if
If Request.Form("Kodeord") <> "" Then
    Dim strPassword
    strPassword = Trim(Replace(request.form("Kodeord"),"'","''" ))
--->end if

Prøv om ikke det skulle gøre det?

/hak
Avatar billede zyreux Nybegynder
09. november 2003 - 21:22 #2
Nu får jeg fejlen:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e14'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Syntax error (missing operator) in query expression 'Brugernavn = '' & Where Kodeord = '''.

/administration/logon_check.asp, line 17

Koden ser sådan ud:

strSQL = "Select * from T_Admin_Logon Where Brugernavn = '" & strBrugernavn & "' & Where Kodeord = '" & strKodeord & "'"
Avatar billede zyreux Nybegynder
09. november 2003 - 21:38 #3
Efter jeg har skrevet:

If Request.Form("Brugernavn") <> "" Then
    Dim strBrugernavn
    strPassword = Trim(Replace(request.form("Brugernavn"),"'","''" ))
--->end if
If Request.Form("Kodeord") <> "" Then
    Dim strPassword
    strPassword = Trim(Replace(request.form("Kodeord"),"'","''" ))
--->end if

Kommer den ikke op med nogle fejl, MEN... Selvom jeg skriver det rigtige brugernavn og kodeord bliver jeg ikke logget ind!?!

Nu ser min fil sådan ud:

<%
If Request.Form("Brugernavn") <> "" Then
    Dim strBrugernavn
    strPassword = Trim(Replace(request.form("Brugernavn"),"'","''" ))
    End If
If Request.Form("Kodeord") <> "" Then
    Dim strPassword
    strPassword = Trim(Replace(request.form("Kodeord"),"'","''" ))
    End If

    Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
    ConnectionStreng = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath ("../../db/db.mdb")
    Conn.Open ConnectionStreng

    strSQL = "Select * from T_Admin_Logon Where Brugernavn = '" & strBrugernavn & "' & Kodeord = '" & strKodeord & "'"
    Set rs = Conn.Execute(strSQL)

    If Not (rs.BOF Or rs.EOF) Then
    Session("Id") = rs("Id")
    Session("Brugeradgang") = True
    Response.redirect "default.asp"
    End If

    strSQL_Log_Fejl = "Insert into T_Logon_Fejl (Brugernavn, Kodeord, Ip) values('" & Request.Form("Brugernavn") & "', '" & Request.Form("Kodeord") & "', '" & Request.ServerVariables("REMOTE_HOST") & "')"
    Set rs_Log_Fejl = Conn.Execute(strSQL_Log_Fejl)

    Conn.Close
    Set Conn = Nothing

    Response.redirect "logon.asp"
%>

Jeg har tjekket min database og fandt ud af at den sætter det brugernavn + kodeord, som jeg skrev, ind i T_Logon_Fejl og det skal den kun gøre hvis det er forkert! Hvad er der galt? :/
Avatar billede syntax_hh Nybegynder
10. november 2003 - 18:46 #4
ConnectionStreng = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath ("../../db/db.mdb")

Skal ændres til:

ConnectionStreng = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath ("Mappen/DATABASEN.mdb")

Husk at ændre mappen og databasen! ;)