Avatar billede webmaster-bkj Nybegynder
09. januar 2001 - 12:55 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Execute perl fil!!

Jeg har en fil ved navn pass1.pl der skal executes fra shell linien, som jeg så gør med phpshell, men der sker intet, når jeg skriver pass1.pl eller perl pass1.pl!! Er der nogle der har en bedre løsning til hvad jeg skal skrive!! Denne fil går automatisk ind og overskriver min index.html når den er executed!! HJÆLP MIG!!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. januar 2001 - 13:08 #1
Skriv stien til perl-programmet, måske....

/usr/local/bin/perl pass1.pl

eller

C:/perl/perl pass1.pl

eller hvad det nu hedder ???
Avatar billede breum Nybegynder
09. januar 2001 - 13:09 #2
Windows

c:/pathtoperl/perl.exe pass1.pl
mener jeg

Linux
perl pass1.pl

Avatar billede breum Nybegynder
09. januar 2001 - 13:10 #3
hehehe jeg var for langsom
på min linux er path til perl ikke nødvendigt
Avatar billede webmaster-bkj Nybegynder
09. januar 2001 - 13:17 #4
Der sker intet!! Får ikke engang noget output når jeg skriver user/bin/perl/perl pass1.pl! Andre forslag?
Avatar billede webmaster-bkj Nybegynder
09. januar 2001 - 13:20 #5
Det er forresten på en Unix server!!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. januar 2001 - 13:21 #6
Får de en fejl om forkert kommando? Eller skriver scriptet bare ingenting ??
Hvis der ikke er udskrift til skærmen i scriptet får du heller ingenting.
Avatar billede webmaster-bkj Nybegynder
09. januar 2001 - 13:30 #7
Jeg får hverken noget om forkert kommando, og scriptet skriver heller ikke nogle ting!! Men hvis scriptet bliver excuted skal det automatisk overskrive min index.html side, men det gør den ikke!! Hvad gør jeg galt!!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. januar 2001 - 13:32 #8
Åh, phpshell ..... ikke en almindelig telnet. Jeg ved ikke hvad sådan en
kan aflevere hvis der er fejl. Hvad sker der hvis du skriverkommandoen

  poulnyrupsompresident

(der findes næppe en sådan kommando *g*) Måske det er phpshell, der driller
Avatar billede webmaster-bkj Nybegynder
09. januar 2001 - 13:35 #9
Så kommer den heller ikke med noget output!! Hvad er der galt?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. januar 2001 - 13:38 #10
Du får ikke \"unknown command\" tilbage, hvilket tyder på at du
ikke får udført det rigtige program på serveren. Ved du hvilken
sti du skulle bruge for at få fat på Perl ?? Det afhænger helt
af din udbyder...
Avatar billede webmaster-bkj Nybegynder
09. januar 2001 - 13:40 #11
hvis jeg skriver which perl i shell linien kommer følgende user/bin/perl men det har jeg også prøvet, men det hjælper heller ikke!!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. januar 2001 - 13:43 #12
Det er nok /user/bin/perl  eller /usr/bin/perl  -  er det ikke ??
Avatar billede webmaster-bkj Nybegynder
09. januar 2001 - 13:45 #13
jo, /user/bin/perl/ men jeg har prøvet at skrive dette /user/bin/perl/perl pass1.pl men det virker heller ikke?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. januar 2001 - 13:48 #14
Så sætter du en udskrift øverst i din perl-fil:

  print \"Here we go\\n\";

og ser om den skrives ud. (og du har ikke telnet adgang - vel??)
Ved du om du overhovedet har lov (sådan noget med chmod) til at
overskrive den fil ?
Avatar billede webmaster-bkj Nybegynder
09. januar 2001 - 13:50 #15
Nej, jeg har SSH adgang, men det virker ikke korrekt!! Du mener chmod på min index fil!! Hvad skal den være!! Kan man gøre det gennem phpshell også!!
Avatar billede webmaster-bkj Nybegynder
09. januar 2001 - 14:00 #16
Kan det lade sig gøre at chmod gennem phpshell, og hvordan!! Og hvad skal min index.html chmod\'s til så den kan overskrives?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. januar 2001 - 14:02 #17
chmod 777 index.html

sandsynligvis
Avatar billede webmaster-bkj Nybegynder
09. januar 2001 - 14:03 #18
Kan jeg bare skrive det i shell linien?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. januar 2001 - 14:04 #19
Prøv - hvem ved .... *griner*
Avatar billede webmaster-bkj Nybegynder
09. januar 2001 - 14:05 #20
Den kommer heller ikke med noget output der når jeg skriver chmod 777 index.html!! Kan man overhovedet gøre det via phpshell!!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. januar 2001 - 14:07 #21
Ja ja, men den skal heller ikke skrive noget som helst - heller ikke ved SSH eller telnet.

Nu laver du en

ls -ls index.html

og ser hvad den skriver - det skal nu være noget med -rwxrwxrwx - ellers
er den ikke sat til 777
Avatar billede webmaster-bkj Nybegynder
09. januar 2001 - 14:09 #22
Det skriver den helt fint men index.html bliver stadig ikke overskrevet, hvad kan det så være? Kan du ikke prøve at komme med nogle forslag!! Jeg skal på arbejde nu så jeg vil smutte!! Men hvis det ikke hjælper kontakter jeg dig via din side!! Har du ikke icq?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. januar 2001 - 14:10 #23
send en email - så får vi se ... du får mig ikke til at opgive mit icq-nummer her *gg*
Avatar billede breum Nybegynder
09. januar 2001 - 19:20 #24
øeh det har jeg da vist ikke fortjent??????
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. januar 2001 - 23:50 #25
ssssh, breum - det er der ingen der opdager .... jeg har jo faktisk heller
ikke løst hans problem. *griner*
Avatar billede breum Nybegynder
10. januar 2001 - 09:31 #26
måske han fandt ud af at han havde en almindelig shell??? for så er mit svar ihvertfald korrekt!!
Avatar billede breum Nybegynder
10. januar 2001 - 09:34 #27
F.eks kan det jo være at han i ssh har skrevet
perl pass1.pl
det burde virke!
Avatar billede breum Nybegynder
10. januar 2001 - 09:39 #28
høhø har lige set at jeg er kommet på top 10 for perl