Avatar billede stkol Nybegynder
09. november 2003 - 10:31 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Special sortering med aktiv fra dato

Hejsa

Jeg har en tabel som indeholder en masse records hvor der er er en activefromdate, den record som så har passeret datoen som aktivfrom skal så være den aktive record, der kan så være en record som er aktiv 3 dage efter, denne skal så tage over på den angivne dato og den gamle skal så blive deaktiveret og ikke vises. Det vil sige at der kun en som kan være aktiv adgangen. Jeg skal så på admin siden have flaged for om den er deaktiv(gammel),aktiv eller aktiv fra!

Det er lidt svært at forklare 100%, men det kan vi måske tage hen af vejen!

Jeg håber der er en der kan hjælpe mig *S

/Stig :-)
Avatar billede stkol Nybegynder
09. november 2003 - 10:32 #1
Det jeg efterspørger, er en SQL sætning som kan ovenstående! :-)
Avatar billede danielmuhlig Nybegynder
10. november 2003 - 12:45 #2
Den aktive record:
SELECT TOP 1 * FROM dinTabel WHERE activefromdate <= date() ORDER BY activefromdate DESC

På admin delen:
SELECT * FROM dinTabel WHERE activefromdate < date() ORDER BY activefromdate DESC

Her skal du så springe første record over.

Du skal sansynligvis lave et ekstra check hvis den aktive record er dags dato, for så er den ikke med i adin delen, og i så fald skal du IKKE springe første record over...
Avatar billede stkol Nybegynder
10. november 2003 - 20:59 #3
Hejsa danielmuhlig

Jeg har ikke testet det af endnu, men jeg kan se ud fra det du skriver i den aktive record at det selvfølgelig er måden at klare den på *S

Jeg har dog nogle spørgsmål til admin delen!

* Hvordan kan jeg ud fra det select danne 3 grupper :
      - Deaktiv (dato som er før den aktive dato)
      - Aktiv (Den som er aktiv)
      - PreAktiv (Dem som ligger og venter på at blive aktiv)

* Hvordan skal jeg i min ASP kode gribe det an når jeg skal give grupperne et "flag"??
Avatar billede stkol Nybegynder
12. november 2003 - 11:48 #4
Hejsa danielmuhlig

Jeg har selv løst mit problem (den med Flag), Du får mange tak for din hjælp *S

/Stig :-)