Avatar billede phantom_x Nybegynder
09. november 2003 - 03:20 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Skærmen fyldt med bogstaverne jl

Når man booter computeren sker der dette at før windows xp begynder at loade, bliver skærmen fyldt med bokstaverne jl over det hele. kan dette være bootsektoren som er beskadiget eller hvad??
Jeg arbejder på en netcafe og det er meget vigtigt at vi får computeren op og kære igen inden vi åbner.
da jeg ikke kan finde tidligere spørgsmål om dette hverken på eksperten.dk eller google giver jeg 175 point for et svar som forklarer dette og hvordan man evt. kan fikse det.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
09. november 2003 - 03:32 #1
prøv evt med en fdisk /mbr (mbr = Master Boot Record)

hvad har I haft installeret på den?
jeg havde engang installerert linux, hvor den så skrev noget ligende.. det kan faktisk godt være at det var det den skrev..

men jeg tror at vi skal bruge flere oplysninger...
hvad var der installeret..?
hvad var det sidste der blev gjort inden det skete..?
osv..
Avatar billede hitanykey Nybegynder
09. november 2003 - 03:32 #2
prøv at boote op på win cd og kør så Repair-consollen
Når den er indlæst, så skriver du: fixmbr [Enter]
prøv at se om det hjælper :o)

/hak
Avatar billede hitanykey Nybegynder
09. november 2003 - 03:35 #3
ups - det hedder Recovery-console

/hak
Avatar billede phantom_x Nybegynder
09. november 2003 - 03:36 #4
ok... vi kører windows xp home eition og bruger reborn kort så vi har ikke gjort noget som ikke blev fjernet af reborn kort. mener også at master boot record er også beskyttet og derfor synes jeg det er underligt.
Avatar billede phantom_x Nybegynder
09. november 2003 - 03:37 #5
og det skulle selvfølgelig være winxp home-edition ;)
og så fjern lige det sidste "også" lol
Avatar billede phantom_x Nybegynder
09. november 2003 - 03:37 #6
prøver lige med recovery-console...
Avatar billede phantom_x Nybegynder
09. november 2003 - 04:17 #7
points går til hitanykey :) så kom lige med et svar så du kan få dem...
tak for hjælpen
Avatar billede phantom_x Nybegynder
09. november 2003 - 04:18 #8
btw det virkede... på 30 sekunder fik jeg den op og køre igen
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. november 2003 - 10:07 #9
Avatar billede hitanykey Nybegynder
09. november 2003 - 12:29 #10
Super
/hak
Avatar billede thesurfer Nybegynder
18. december 2003 - 04:45 #11
Dette spørgsmål mangler input.
Det kan f.eks. være at spørgeren mangler at acceptere/afvise svar/komme med feedback, eller af en svarer mangler at lægge et svar/komme med feedback.