Avatar billede bue Nybegynder
09. november 2003 - 02:02 Der er 67 kommentarer og
1 løsning

Mail til afsender af formular

Jeg er nu efterhånden færdig med min formular ;)
Det sidste jeg mangler er at finde en måde så når at en person har udfyldt formularen og sender den, så kommer der også en kopi til ham. altså en form for cc.
Det jeg håber er at man på en eller anden snedig måde kan referere til det feltet hvor pensonen skriver sin email og derfra få mailadressen.

Håber på respons fra de kloge hoveder rundt omkring.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
09. november 2003 - 02:11 #1
Jeg ved ikke lige hvordan de har lavet perl scripet.. men prøv:

// grunkens løsning:

erstat if(err==0)elm.submit(); med:

if(err==0) {
  elm.recipient.value = frm.recipient.value + "," + frm.email.value;
  elm.submit();
}

// min løsning:

tilføj frm.recipient.value = frm.recipient.value + "," + frm.email.value;:

frm.recipient.value = frm.recipient.value + "," + frm.email.value;
document.forms.FORMNAVN.submit();
Avatar billede thesurfer Nybegynder
09. november 2003 - 02:12 #2
hovsa.. copy&paste fejl.. i grunkens løsning skal der stå elm i stedet for frm:

elm.recipient.value = elm.recipient.value + "," + elm.email.value;
Avatar billede bue Nybegynder
09. november 2003 - 02:13 #3
jah - men hvor skal det stå??
Avatar billede thesurfer Nybegynder
09. november 2003 - 02:13 #4
Gæt :)
Sammen med resten af scriptet..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
09. november 2003 - 02:14 #5
.. find de stede hvor der er noget kode du genkender, og gør det der står i mit indlæg foroven..

Jeg kan jo ikke se hvordan din kode ser ud lige nu.
Avatar billede bue Nybegynder
09. november 2003 - 02:22 #6
nu har jeg prøvet at erstattet det  - og tilføje. Begge resultater gør at jeg ikke sende formularen længere...
Avatar billede grunken Nybegynder
09. november 2003 - 02:28 #7
måske man skulle starte med at få at vide hvilken formmailer du bruger ?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
09. november 2003 - 02:28 #8
hvilken fejlmelding får du?

Indsæt hele form + tabellen + javascriptet her på E.
Avatar billede bue Nybegynder
09. november 2003 - 02:30 #9
Jeg får ingen fejlmelding - der sker bare ikke noget.

<html>
<head>
<title>www.urban-reflection.com</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<style type="text/css">
<!--
a:link {
    text-decoration: none;
}
a:visited {
    text-decoration: none;
}
a:hover {
    text-decoration: underline;
}
a:active {
    text-decoration: none;
}
-->
</style></head>
<head>
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
<!--

function send(){
str = "Fornavn,Efternavn,Land,Telefon,Mail"
elm = document.forms['kontaktformular']
err = 0;

for (i=0;i<elm.elements.length;i++){
  if (str.indexOf(elm.elements[i].name)!=-1 && elm[i].value=="")err++
}
if(err==0)elm.submit();
}
//-->
</SCRIPT>

</head>

<body>
<form method="post" action="http://www.urban-reflection.com/cgi-bin/FormMail.pl" name="kontaktformular" enctype="x-www-form-urlencoded">
    <tr>
    <td width="831" height="325" align="left" valign="top">
          <table width="831" border="0" align="left" cellpadding="0" cellspacing="0">
        <tr>
          <td width="90" height="325" rowspan="12" align="left" valign="top"><strong>Ang&aring;ende:</strong></td>
          <td width="16" height="325" rowspan="12">&nbsp;</td>
          <td width="312" height="325" rowspan="12" align="left" valign="top"><textarea name="Angående" style="background-color : transparent;" cols="30" rows="18" wrap="VIRTUAL" id="Angående" tabindex="13"></textarea> </td>
          <td width="35" height="325" rowspan="12">&nbsp;</td>
          <td width="202" height="25" align="left" valign="top"><strong>Fornavn:</strong></td>
          <td width="220" height="25" align="left" valign="top"><input name="Fornavn" type="text" id="Fornavn" size="30" style="background-color : transparent;" tabindex="1">* </td>
        </tr>
        <tr>
          <td width="202" height="25" align="left" valign="top"><strong>Efternavn:</strong></td>
          <td width="220" height="25" align="left" valign="top"><input name="Efternavn" type="text" id="Efternavn" size="30" style="background-color : transparent;" tabindex="2">* </td>
        </tr>
        <tr>
          <td width="202" height="25" align="left" valign="top"><strong>Organisation:</strong></td>
          <td width="220" height="25" align="left" valign="top"><input name="Organisation" type="text" id="Organisation" size="30" style="background-color : transparent;" tabindex="3"></td>
        </tr>
        <tr>
          <td width="202" height="25" align="left" valign="top"><strong>Adresse:</strong></td>
          <td width="220" height="25" align="left" valign="top"><input name="Adresse" type="text" id="Adresse" size="30" style="background-color : transparent;" tabindex="4"></td>
        </tr>
        <tr>
          <td width="202" height="25" align="left" valign="top"><strong>Post-nr. og By:</strong></td>
          <td width="220" height="25" align="left" valign="top">
            <!--webbot bot="Validation" B-Value-Required="TRUE"
            I-Minimum-Length="4" -->
            <input name="Postnummer" type="text" id="Postnummer" size="5" style="background-color : transparent;" tabindex="5">
            <input name="By" type="text" id="By" size="20" style="background-color : transparent;" tabindex="6"></td>
        </tr>
        <tr>
          <td width="202" height="25" align="left" valign="top"><strong>Stat:</strong></td>
          <td width="220" height="25" align="left" valign="top"><input name="Stat" type="text" id="Stat" size="30" style="background-color : transparent;" tabindex="7"></td>
        </tr>
        <tr>
          <td width="202" height="25" align="left" valign="top"><strong>Land:</strong></td>
          <td width="220" height="25" align="left" valign="top"><input name="Land" type="text" id="Land" size="30" style="background-color : transparent;" onchange="this.form.subm.disabled = false" tabindex="8">*</td>
        </tr>
        <tr>
          <td width="202" height="25" align="left" valign="top"><strong>Telefon:</strong></td>
          <td width="220" height="25" align="left" valign="top"><!--webbot
            bot="Validation" S-Data-Type="Number" S-Number-Separators=".,"
            B-Value-Required="TRUE" I-Minimum-Length="8" --><input name="Telefon" type="text" id="Telefon" size="30" style="background-color : transparent;" onchange="this.form.subm.disabled = false" tabindex="9">* </td>
        </tr>
        <tr>
          <td width="202" height="25" align="left" valign="top"><strong>Fax:</strong></td>
          <td width="220" height="25" align="left" valign="top"><input name="Fax" type="text" id="Fax" size="30" style="background-color : transparent;" tabindex="10"></td>
        </tr>
        <tr>
          <td width="202" height="25" align="left" valign="top"><strong>E-mail:</strong></td>
          <td width="220" height="25" align="left" valign="top"><input name="Email" type="text" id="Email" size="30" style="background-color : transparent;" onchange="this.form.subm.disabled = false" tabindex="12">*</td>
        </tr>
        <tr>
          <td height="25" colspan="2" align="left" valign="top"><p>&nbsp;</p>
            <p><strong> *) Disse felter skal udfyldes</strong></p></td>
        </tr>
        <tr>
          <td width="202" height="25" align="left" valign="top"><h4>&nbsp;</h4></td>
          <td width="220" height="25" align="right" valign="top"><strong><a href="#" onClick="send(); return false;"><font color="black">Send formular</font></a></strong></td>
        </tr>
          </table>
      <input type="hidden" name="recipient" value="sbl@mblm.dk"><input type="hidden" name="subject" value="kontakt: urban-reflection.com">
      <input type="hidden" name="redirect" value="http://www.urban-reflection.com/pages/XXXXXX.html">
</form></td>
  </tr>
</body>
Avatar billede bue Nybegynder
09. november 2003 - 02:30 #10
pis.. nå nu håber jeg også vi får løst problemet :)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
09. november 2003 - 02:32 #11
jeg skrev:

// grunkens løsning:

erstat if(err==0)elm.submit(); med:

if(err==0) {
  elm.recipient.value = frm.recipient.value + "," + frm.email.value;
  elm.submit();
}

du har stadig ikke erstattet linien..
Avatar billede bue Nybegynder
09. november 2003 - 02:33 #12
jo men da det ikke virkede ændrede jeg det tilbage til det som virkede...
Avatar billede thesurfer Nybegynder
09. november 2003 - 02:35 #13
modtager du mails?
Avatar billede bue Nybegynder
09. november 2003 - 02:36 #14
det burde jeg - men har ikke fået noget endnu...
Avatar billede thesurfer Nybegynder
09. november 2003 - 02:38 #15
hmm.. det havde været nemmere hvis du havde brugt mit kode.. den var simpel..
Avatar billede bue Nybegynder
09. november 2003 - 02:38 #16
livet skal ikke være nemt ;)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
09. november 2003 - 02:40 #17
jeg kan ikke se hvad han vil med det onChange halløj..
Avatar billede bue Nybegynder
09. november 2003 - 02:42 #18
hvad ville du så have der skal stå istedet for onchange??
Avatar billede bue Nybegynder
09. november 2003 - 02:43 #19
sorry - de er også slettet!!
Avatar billede thesurfer Nybegynder
09. november 2003 - 02:45 #20
jeg laver den lige om til at bruge mit script..
Avatar billede bue Nybegynder
09. november 2003 - 02:45 #21
det lyder godt!
Avatar billede grunken Nybegynder
09. november 2003 - 02:48 #22
prøv nu lige at hør her i 2, mit script er mindst lige så funktionelt som thesurfers!

min sidste kommentar i det tidligere nævnte ? var fordi jeg havde misforstået spørgsmålet, og min sidste function skulle selvfølgelig ikke indeholde onchanges på inputs, og ud over det, hvad pokker har en js validering med en bcc at gøre ?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
09. november 2003 - 02:50 #23
en er en js validering + et bcc :)

bue> javascript er case-sensitive.. dvs "fornavn" (lille "f") og "Fornavn" (stor "F") er IKKE det samme :)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
09. november 2003 - 02:50 #24
en er en = det er en
Avatar billede bue Nybegynder
09. november 2003 - 02:51 #25
Det har jeg opdaget tak...
Avatar billede thesurfer Nybegynder
09. november 2003 - 02:52 #26
En mail (eller 2) er sendt.. check din mail..
Avatar billede grunken Nybegynder
09. november 2003 - 02:52 #27
og igen bue en lille hjælp til surfer er måske igen at fortælle hvislken formmailer du bruger, disse modtager jo data på mange forskellige måder!
Avatar billede thesurfer Nybegynder
09. november 2003 - 02:53 #28
nemlig :)
Avatar billede bue Nybegynder
09. november 2003 - 02:53 #29
hvordan ved / kan jeg se hvilken formmailer jeg bruger?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
09. november 2003 - 02:53 #30
lige nu håber jeg på at maileren ser "a@a.com,b@b.com" som 2 mail adr..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
09. november 2003 - 02:54 #31
..hvor har du nakket scriptet henne? :)
Avatar billede bue Nybegynder
09. november 2003 - 02:54 #32
jeg har lige fået en mail - hvor min mailadresse stod som email adressse.
Avatar billede bue Nybegynder
09. november 2003 - 02:55 #33
Avatar billede thesurfer Nybegynder
09. november 2003 - 02:55 #34
jeg skrev din mail adr 2 gange.. hvis jeg skrev en forkert en, ville du muligvis ikke kunne se om det virkede..
Avatar billede bue Nybegynder
09. november 2003 - 02:57 #35
nej - prøv at skrive sbl@webspeed.dk i mail feltet.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
09. november 2003 - 02:57 #36
jeg har lige prøvet igen.. har du fået en mere?.. godt nok med samme indhold..
Avatar billede bue Nybegynder
09. november 2003 - 02:57 #37
ja
Avatar billede thesurfer Nybegynder
09. november 2003 - 02:59 #38
jeg har lige sendt en med sbl@webspeed.dk
Avatar billede bue Nybegynder
09. november 2003 - 02:59 #39
jeg fik en mail - men desværre ikke på adresen sbl@webspeed.dk den kom (som den også skal) på sbl@mblm.dk
Avatar billede thesurfer Nybegynder
09. november 2003 - 03:01 #40
det kan være at seperateren er forkert.. jeg bruger ",".. det kan være at det skal være ", " eller ";"..
hvad er den præcise url til scriptet hos b-one.net ?
Avatar billede bue Nybegynder
09. november 2003 - 03:04 #41
Avatar billede grunken Nybegynder
09. november 2003 - 03:05 #42
det er korrekt thesurfer ;)

det er en matt formmailer ;)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
09. november 2003 - 03:07 #43
tænkte jeg nok :)

men se her:

As of version 1.8, You can include multiple recipients by separating the values with commas.
Syntax:
<input type=hidden name="recipient" value="email@your.host.com">
OR
<input type=hidden name="recipient" value="user@yourhost.com,user2@yourhost.com">

jeg bruger

frm.recipient.value = frm.recipient.value + "," + frm.email.value;

hvilket betyder at der kommer mails bliver sendt til:
sbl@mblm.dk,sbl@webspeed.dk

..hvilket er rigtigt nok..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
09. november 2003 - 03:08 #44
det er ved at være sent kan jeg se på grammatikken :)
Avatar billede bue Nybegynder
09. november 2003 - 03:09 #45
Måske et dumt spørgsmål - men skal det ikke være "Email" der hvor der står email i: frm.recipient.value = frm.recipient.value + "," + frm.email.value;
Avatar billede thesurfer Nybegynder
09. november 2003 - 03:10 #46
jojo.. men det var også rettet i min kode.. ellers ville den give fejl :)

her er koden jeg bruger:

<html>
<head>
<title>www.urban-reflection.com</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<style type="text/css">
<!--
a:link {
    text-decoration: none;
}
a:visited {
    text-decoration: none;
}
a:hover {
    text-decoration: underline;
}
a:active {
    text-decoration: none;
}
-->
</style></head>
<head>

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
<!--

function send()
{
var fejl = "";
var frm = document.forms['kontaktformular'];

if (frm.Fornavn.value.length == 0) { fejl = "ja" }
if (frm.Efternavn.value.length == 0) { fejl = "ja" }
if (frm.Land.value.length == 0) { fejl = "ja" }
if (frm.Telefon.value.length == 0) { fejl = "ja" }
if (frm.Email.value.length == 0) { fejl = "ja" }

if (fejl == "ja") {
alert("Du skal udfylde ALLE felter!");
return false;
} else {
frm.recipient.value = frm.recipient.value + "," + frm.Email.value;
alert("OK - Se textbox der indeholder mail adr")
document.forms.kontaktformular.submit();
}

//-->
</SCRIPT>

</head>

<body>
<form method="post" action="http://www.urban-reflection.com/cgi-bin/FormMail.pl" name="kontaktformular" enctype="x-www-form-urlencoded">
    <tr>
    <td width="831" height="325" align="left" valign="top">
          <table width="831" border="0" align="left" cellpadding="0" cellspacing="0">
        <tr>
          <td width="90" height="325" rowspan="12" align="left" valign="top"><strong>Ang&aring;ende:</strong></td>
          <td width="16" height="325" rowspan="12">&nbsp;</td>
          <td width="312" height="325" rowspan="12" align="left" valign="top"><textarea name="Angående" style="background-color : transparent;" cols="30" rows="18" wrap="VIRTUAL" id="Angående" tabindex="13"></textarea> </td>
          <td width="35" height="325" rowspan="12">&nbsp;</td>
          <td width="202" height="25" align="left" valign="top"><strong>Fornavn:</strong></td>
          <td width="220" height="25" align="left" valign="top"><input name="Fornavn" type="text" id="Fornavn" size="30" style="background-color : transparent;" tabindex="1">* </td>
        </tr>
        <tr>
          <td width="202" height="25" align="left" valign="top"><strong>Efternavn:</strong></td>
          <td width="220" height="25" align="left" valign="top"><input name="Efternavn" type="text" id="Efternavn" size="30" style="background-color : transparent;" tabindex="2">* </td>
        </tr>
        <tr>
          <td width="202" height="25" align="left" valign="top"><strong>Organisation:</strong></td>
          <td width="220" height="25" align="left" valign="top"><input name="Organisation" type="text" id="Organisation" size="30" style="background-color : transparent;" tabindex="3"></td>
        </tr>
        <tr>
          <td width="202" height="25" align="left" valign="top"><strong>Adresse:</strong></td>
          <td width="220" height="25" align="left" valign="top"><input name="Adresse" type="text" id="Adresse" size="30" style="background-color : transparent;" tabindex="4"></td>
        </tr>
        <tr>
          <td width="202" height="25" align="left" valign="top"><strong>Post-nr. og By:</strong></td>
          <td width="220" height="25" align="left" valign="top">
            <!--webbot bot="Validation" B-Value-Required="TRUE"
            I-Minimum-Length="4" -->
            <input name="Postnummer" type="text" id="Postnummer" size="5" style="background-color : transparent;" tabindex="5">
            <input name="By" type="text" id="By" size="20" style="background-color : transparent;" tabindex="6"></td>
        </tr>
        <tr>
          <td width="202" height="25" align="left" valign="top"><strong>Stat:</strong></td>
          <td width="220" height="25" align="left" valign="top"><input name="Stat" type="text" id="Stat" size="30" style="background-color : transparent;" tabindex="7"></td>
        </tr>
        <tr>
          <td width="202" height="25" align="left" valign="top"><strong>Land:</strong></td>
          <td width="220" height="25" align="left" valign="top"><input name="Land" type="text" id="Land" size="30" style="background-color : transparent;" tabindex="8">*</td>
        </tr>
        <tr>
          <td width="202" height="25" align="left" valign="top"><strong>Telefon:</strong></td>
          <td width="220" height="25" align="left" valign="top"><!--webbot
            bot="Validation" S-Data-Type="Number" S-Number-Separators=".,"
            B-Value-Required="TRUE" I-Minimum-Length="8" --><input name="Telefon" type="text" id="Telefon" size="30" style="background-color : transparent;" abindex="9">* </td>
        </tr>
        <tr>
          <td width="202" height="25" align="left" valign="top"><strong>Fax:</strong></td>
          <td width="220" height="25" align="left" valign="top"><input name="Fax" type="text" id="Fax" size="30" style="background-color : transparent;" tabindex="10"></td>
        </tr>
        <tr>
          <td width="202" height="25" align="left" valign="top"><strong>E-mail:</strong></td>
          <td width="220" height="25" align="left" valign="top"><input name="Email" value="sbl@webspeed.dk" type="text" id="Email" size="30" style="background-color : transparent;" abindex="12">*</td>
        </tr>
        <tr>
          <td height="25" colspan="2" align="left" valign="top"><p>&nbsp;</p>
            <p><strong> *) Disse felter skal udfyldes</strong></p></td>
        </tr>
        <tr>
          <td width="202" height="25" align="left" valign="top"><h4>&nbsp;</h4></td>
          <td width="220" height="25" align="right" valign="top"><strong><a href="#" onClick="send(); return false;"><font color="black">Send formular</font></a></strong></td>
        </tr>
          </table>
      <input type="text" style="width: 300px;" name="recipient" value="sbl@mblm.dk"><input type="hidden" name="subject" value="kontakt: urban-reflection.com">
      <input type="hidden" name="redirect" value="http://www.urban-reflection.com/pages/XXXXXX.html">
</form></td>
  </tr>
</body>
Avatar billede thesurfer Nybegynder
09. november 2003 - 03:11 #47
..og ja, jeg har ændret "hidden" til "text" så vi kan se mail adr der sendes til..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
09. november 2003 - 03:14 #48
se lige om du har fået en mail med "comma space"..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
09. november 2003 - 03:14 #49
jeg fik nemlig en fejl da jeg brugte ";"..
Avatar billede bue Nybegynder
09. november 2003 - 03:15 #50
der skal vel ikke stå sbl@webspeed.dk i mail feltet konstant!!?
Det skulle jo gerne være sådan at der kommer en mail til den adresse som bliver skrvet i det felt.
Avatar billede bue Nybegynder
09. november 2003 - 03:16 #51
det har jeg fået...
Avatar billede thesurfer Nybegynder
09. november 2003 - 03:16 #52
nej, men jeg gider squ ikke selv skrive det hver eneste gang jeg prøvet noget :)

by the way.. underlig tabindex du har brugt..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
09. november 2003 - 03:16 #53
har du fået "comma space" på begge mail adr?
Avatar billede bue Nybegynder
09. november 2003 - 03:18 #54
nej kun på sbl@mblm.dk

hvorfor er det en underlig tabindex?? så er jeg sikker på at de tabber rundt i den rækkefølge som jeg har bestemt.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
09. november 2003 - 03:19 #55
det er rækkefølgen jeg henviser til :)
Avatar billede bue Nybegynder
09. november 2003 - 03:20 #56
den er som den skal være..
:)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
09. november 2003 - 03:21 #57
ved, med vilje at bruge ";", får jeg en fejl:

Error: Bad/No Recipient
There was no recipient or an invalid recipient specified in the data sent to FormMail. Please make sure you have filled in the recipient form field with an e-mail address that has been configured in @recipients. More information on filling in recipient form fields and variables can be found in the README file.
--------------------------------------------------------------------------------

FormMail V1.92 © 1995 - 2002 Matt Wright
A Free Product of Matt's Script Archive, Inc.

Her står der at det er version 1.92.
Avatar billede bue Nybegynder
09. november 2003 - 03:22 #58
okay??
Avatar billede thesurfer Nybegynder
09. november 2003 - 03:22 #59
jeg henviser til mit tidligere indlæg:

As of version 1.8, You can include multiple recipients by separating the values with commas.
Syntax:
<input type=hidden name="recipient" value="email@your.host.com">
OR
<input type=hidden name="recipient" value="user@yourhost.com,user2@yourhost.com">

Så det burder virke med sbl@mblm.dk,sbl@webspeed.dk. Jeg ved ikke hvorfor det ikke virker.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
09. november 2003 - 03:23 #60
se lige om du har fået en "2mFromStart" på begge mail adr.. (håber jeg ikke)..
Avatar billede bue Nybegynder
09. november 2003 - 03:24 #61
ja det kan jeg godt se... meget mystisk... og email er ændret til Email?
Avatar billede bue Nybegynder
09. november 2003 - 03:26 #62
jeg har kun fået den på den ene...
Avatar billede thesurfer Nybegynder
09. november 2003 - 03:28 #63
mht Email: ja, det kan du se i koden..

Fejlen ligger vel i selve formmail.. for jeg har brugt syntaxen som de har skrevet den..
Avatar billede bue Nybegynder
09. november 2003 - 03:29 #64
hmm - vil det sige at det er bare ærgeligt og sur røv?!
Avatar billede thesurfer Nybegynder
09. november 2003 - 03:37 #65
prøv at email Matt.. se om der er fejl..
eller tal med folkene bag urban-reflection.com det kan være at de har lavet nogle forkerte indstillinger.. henvis dem evt til:
http://www.scriptarchive.com/readme/formmail.html#setting_up
Avatar billede thesurfer Nybegynder
09. november 2003 - 03:39 #66
Husk at fjerne sbl@webspeed.dk fra formen.
Scriptet fungerer.. altså må fejlen være i opsætningen af formmail.
Avatar billede bue Nybegynder
09. november 2003 - 03:40 #67
hehe - jeg er blandt folkene bag urban-reflection ;)

men jeg prøver at maile matt.
Tak for indsatsen!!
Avatar billede thesurfer Nybegynder
09. november 2003 - 03:41 #68
Det var så lidt :)
Held og lykke.