Avatar billede bjoler Nybegynder
08. november 2003 - 23:17 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

under streg under links!

Hejsa allesammen...

Nogen der vil give mig koden til at fjerne understregen under mine links

Mv. Dan
Avatar billede htmlkongen Novice
08. november 2003 - 23:20 #1
Gå ind på www.truetigers.dk og læs kilden
Avatar billede fangel Nybegynder
08. november 2003 - 23:20 #2
som CSS

a { text-decoration : none; }
a:hover { text-decoration : none; }
a:active { text-decoration : none; }
a:visited { text-decoration : none; }

skulle fjerne det ret effektivt!

Morten
Avatar billede fangel Nybegynder
08. november 2003 - 23:21 #3
htmlkongen -> der er da understregning - og siden har intet som helst med emnet at gøre!
Avatar billede htmlkongen Novice
08. november 2003 - 23:23 #4
Tryk på gratis øl og vand, der er da ingen understregning? hvilken browser bruger du da?
Avatar billede fangel Nybegynder
08. november 2003 - 23:26 #5
Der er i hvert fald understregning - jeg bruger Mozilla 1.6a - en browser der følger HTML-standarderne (og ikke de "falske" IE standarder)

Morten
Avatar billede thesurfer Nybegynder
08. november 2003 - 23:31 #6
dea_pg> sådan skal det være!
Avatar billede htmlkongen Novice
08. november 2003 - 23:41 #7
OK, så er det jo derfor, læs kilden det forklarer det :)
Avatar billede fangel Nybegynder
08. november 2003 - 23:49 #8
det lavet i Excel - flooot (ikke for at moppe dig - men Excel og "HTMLKongen" - nok lige overkill -- Notepad og "HTMLKongen" har en bedre smag i munden)

"Rigtige mænd bruger Notepad - så skifter de til Linux, p.g.a. det ryger kæresten, og ind kommer Kate"

(Kate er en KDE Texteditor - ret suveren til programmering! Den undersætter åbning af flere filer, syntax-highlighting og starter dejligt hurtigt)

Morten
Avatar billede thesurfer Nybegynder
08. november 2003 - 23:49 #9
Truetigers er et dårligt eksempel på html kode.. de bruge følgende:
a:link
    {.....
    text-decoration:underline;
    ....}

DVS: der SKAL være streng under link...

MEN.. de bruger så:
<span style='...text-decoration: none;...'>Gratis &Oslash;L &amp; Vand</span>

Det er sjusk.
At bruge et program fra Office pakken til at lave hjemmesider med er ikke særligt godt.. (de har brugt Excel?).. det bedste, fra Office pakken, at lave hjemmesider i, er FrontPage..
Men FrontPage bruger en MASSE unødvendig html kode.. hvis man "renser" html filen efter FrontPage, kan man reducere dens kode og størrelse..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
08. november 2003 - 23:56 #10
hehe.. de har brugt frames, og siden til højre (den med "Gratis...") fylder 12,4 KB alene..
Jeg tør vædde med at, hvis man havde lavet siden i et ikke-office produkt, ville siden fylde omkring 50% af det, dvs omkring 6kb.. max..

Og hva' fa'en er det her?:

<![if supportMisalignedColumns]>
<tr height=0 style='display:none'>
  <td width=64 style='width:48pt'></td>
</tr>
<![endif]>
Avatar billede fangel Nybegynder
08. november 2003 - 23:57 #11
thesurfer -> se mit citat ;)

hvis man skal have en grafisk-html editor - så brug Macromedia Dreamweaver - det er den editor der laver tættest på korrekt kode... men det bliver aldrig så kort og korrekt som håndskreven kode

glæder mig til at se hvad www.nvu.com kommer til at kunne ;)

Morten
Avatar billede fangel Nybegynder
08. november 2003 - 23:58 #12
thesurfer -> tja - MS har den fsck'd forståelse af HTML, og har tilført et par ting som kune kan forstås af IE

thesurfer -> et du på MSN / ICQ / noget - rart at kunne snakke med de andre eksperter en gang i mellem ;)

Morten
Avatar billede bjoler Nybegynder
09. november 2003 - 00:07 #13
helst uden CSS, min spand går i stå når jeg vil gemme et CSS dukoment :-/
Avatar billede fangel Nybegynder
09. november 2003 - 00:09 #14
lav det inline

og man kan ikke uden CSS - (så er det i hvert fald noget IE snask)

Morten
Avatar billede bjoler Nybegynder
09. november 2003 - 00:10 #15
hmm..! det lyder underligt så'! jeg har lavet det før, men der v jeg ik om jeg brugte CSS, nå øv så må jeg bare overleve med de skide streger :-D
Avatar billede thesurfer Nybegynder
09. november 2003 - 00:11 #16
Brug det her:

<style type="text/css">
a:link { text-decoration : none; }
a:hover { text-decoration : none; }
a:active { text-decoration : none; }
a:visited { text-decoration : none; }
</style>
Avatar billede thesurfer Nybegynder
09. november 2003 - 00:13 #17
..som er det samme som dea_pq skrev.. bare pakket ind :)
Put det imellem <head> og </head>.

dea_pq> icq: 114309883
Avatar billede bjoler Nybegynder
09. november 2003 - 00:33 #18
mange tak så :)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
09. november 2003 - 00:35 #19
Hvis dea_pg så lige kan tage sig sammen til at lægge et svar, kan han få points :)
Avatar billede fangel Nybegynder
09. november 2003 - 10:45 #20
sry - var ikke lige foran comp'en

Morten
Avatar billede fangel Nybegynder
09. november 2003 - 10:46 #21
thesurfer -> har lige added dig ;)

Morten