Avatar billede ripley_ Nybegynder
08. november 2003 - 20:49 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Geforce 4 440 MMX frys problemer??

Jeg har lige købt et Geforce 4 MX 440 SE 128 MB DDR RAM, men har det problem at det fyser når jeg spiller spil på det.
Jeg har hentet de nyeste drivers fra NVIDIA og de er installeret så den side skulle være okie.
Jeg har windows XP PRO DK som dog ikke har kørt optimalt igennem den sidste  tid, Men skal dog siges at det ikke skulle være det.
Det er en 1000 Mhz med 256 MB DDR ram så det skulle også være okie.
Spillet som fryser er Call of duty, men også Return to castle wolfenstein, og andre spil så ved ikke hvor fejlen ligger??!!
Har install directX 9.0b også så det skulle også være okie.
Nogen der kan hjælpe??
På forhånd tak.
Avatar billede zulu_dk Nybegynder
08. november 2003 - 20:55 #1
Prøv at hente Memtest86 (www.memtest86.com) og Prime95 (http://www.mersenne.org/freesoft.htm) og kør dem og se om din pc fejler. Hvis den fejler i memtest er det rammen det er galt med, og hvis den fejler i Prime95 kan det have flere årsager, men det må vi kikke på.
Avatar billede c-holst Novice
08. november 2003 - 21:01 #2
ellers prøv den version der 40.72, den skulle være meget stabil i følge andre brugere

når du siger den ikke har kørt alt for stabil i den sidste periode kunne du jo prøve dette

Start - Kør - og skriv så i promten -    sfc /scannow

Husk mellemrummet mellem    sfc og /

Din Windows cd skal ligge i drevet mens du gør det, så retter den eventuelle fejl i system.
Avatar billede c-holst Novice
08. november 2003 - 21:07 #3
inden du roder mere med det, kan du prøve at afinstallere driverne vi tilføj fjern programmer, og slette kortet/kortene i enhedshåndteringen. herefter genstarter du et par gange og installerer den driver du vil bruge. det kan være den nyeste, eller den version jeg har foreslået. Du må kun have en inde af gangen.
Avatar billede ripley_ Nybegynder
08. november 2003 - 23:23 #4
Inden jeg giver de mange point ud vil jeg lige nå at teste det men ja indtil vidre virker dit svar c-holst.
Takker
Avatar billede c-holst Novice
09. november 2003 - 09:30 #5
jamen det var da rart at høre, ellers er der jo ikke meget sjov ved et nyt kort
Avatar billede ripley_ Nybegynder
09. november 2003 - 11:10 #6
det hjalp desværre ikke
det er somom når jeg kører i 1024 det er der jeg får de problemer,
somom at jeg "belaster" kortet for meget eller noget, men ærligt det kan jeg vel ikke i 1024 og en lav opsætning af grafik i spillene??
det der sker når den fryser totalt er at den siger den samme fil hvergang "NV4_disp" samme fil eller hvad det er hver gang!!
Skal jeg tage kortet tilbage til der hvor det er købt og bede om et nyt??
Mange tak for de hurtige svar!! :-)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
09. november 2003 - 20:26 #7
det er sikkert ikke understøttet..O/
Avatar billede c-holst Novice
10. november 2003 - 11:55 #8
du kunne jo prøve at køre både skærmopløsning og spil i 800 600, og se hvodan det kommer til at gå.

Dine spil er originale, synes at have set at kopier ofte kan være mere problematiske end originale, men det er ikke noget jeg vil hænges op på.

Bartfreak, ville du med de givne oplysninger anbefale en "repair"
Avatar billede bartfreak Nybegynder
10. november 2003 - 17:30 #9
ville gerne se en liste over understøttede kort til spillene før, en repair..O)
Avatar billede ripley_ Nybegynder
12. november 2003 - 18:40 #10
det  var kortet der var noget galt med!!!
Har købt et Geforce 5200 istedet og det funker upåklageligt,
men MANGE tak for svarene og hjælpen!!
Avatar billede ripley_ Nybegynder
12. november 2003 - 18:40 #11
sorry
Avatar billede c-holst Novice
12. november 2003 - 20:24 #12
jamen det var da rart at høre, ellers er der jo ikke meget sjov ved det. håber aligevel, du havde glæde af den runde vi fik sendt dig igennem der
Avatar billede bartfreak Nybegynder
12. november 2003 - 20:59 #13
man lærer altid noget..O)