Avatar billede mrdo Nybegynder
09. januar 2001 - 11:51 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Php4 sessions via forms, men uden cookies

Jeg har en side der benytte sig af session. Den indenholder en form der sendes via POST. Alt fungerer fint når browser tager imod cookies, men når browseren ikke gør det, så forsvinder min session når der POST\'es.

Jeg har følgende hidden field i min form, som jeg så troede ville gøre tricket:

<input type=\"hidden\" name=\"PHPSESSID\" value=\"$PHPSESSID\">

men det gør det ikke
Avatar billede defrost Nybegynder
09. januar 2001 - 11:55 #1
Du skal bruge:
<input type=\"hidden\" name=\"PHPSESSID\" value=\"<?=SID?>\">

Mener jeg....

Avatar billede kornfreak Nybegynder
09. januar 2001 - 11:55 #2
Bare for en ordens skyld, mener du ikke:

<input type=\"hidden\" name=\"PHPSESSID\" value=\"<? echo $PHPSESSID; ?>\">

??
Avatar billede emileej Nybegynder
09. januar 2001 - 11:57 #3
Se evt. http://www.eksperten.dk/spm/42207

Forskellen på mit og dit spm. er, at du sender brugeren videre v. hjælp af en from, hvor jeg bare bruger almindelige links ;)

E-)mil
Avatar billede emileej Nybegynder
09. januar 2001 - 11:59 #4
>>kornfreak

Det svar defrost kom med virker fint - \"<?=SID?>\" er bare en forkortet version af \"echo $PHPSESSID;\" (Begge virker hos mig)
Avatar billede defrost Nybegynder
09. januar 2001 - 12:01 #5
emileej>>

Jeg tror, at Kornfreak\'s kommentar var til mrdo og ikke til mig.
Avatar billede emileej Nybegynder
09. januar 2001 - 12:06 #6
Zorry :)
Avatar billede mrdo Nybegynder
09. januar 2001 - 12:07 #7
Det jeg rent faktisk har er:

echo \"<input type=\\\"hidden\\\" name=\\\"PHPSESSID\\\" value=\\\"$PHPSESSID\\\">\"

Jeg forenklede nok lidt vel meget i mit sprøgsmål
Avatar billede mcgemam Nybegynder
09. januar 2001 - 12:11 #8
Ok, så er det på plads......

Glæder mig til at se svar på det egentlige spørgsmål
Avatar billede defrost Nybegynder
09. januar 2001 - 12:14 #9
Ændr dit hidden field til:
<input type=\"hidden\" name=\"sid\" value=\"<?=SID\">

På næste side skal du starte din session sådan:

if (!isset($sid)) {
  session_start();
}
else {
  session_id($sid);
  session_start();
}

Så tror jeg nok, at det virker...
Avatar billede defrost Nybegynder
09. januar 2001 - 12:21 #10
Naah.. Den skal nok nærmere være

<input type=\"hidden\" name=\"sid\" value=\"<? echo sessionid() ?>\">