Avatar billede mckillerman Nybegynder
08. november 2003 - 18:06 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Internet via router.

Hej, jeg poster dette indlæg for min far som har fået problemer med at komme på nettet via opkald fra routeren.

Når man starter IE og indtaster url kommer dialogboksen 'Opkaldsforbindelse' frem. Taster man routerens ip-adresse kommer samme dialogboks frem.

Der er forbindelse mellem routeren og computeren. (Grønt lys i routerens display).

Så spørgsmålet lyder: Hvordan får jeg konfigureret Windows således at computeren fatter at det er routeren der skal ringe op?

Det er Windows 98.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
08. november 2003 - 18:14 #1
Han skal huske at vælge "forbindelse via netværk" (eller noget ligende..)
Avatar billede kabbak Professor
08. november 2003 - 18:15 #2
Funktioner>Internet indstillinger > forbindelser lan indstillinger, vælg automatisk

eller

prøv at slukke routeren og så tænde den igen
Avatar billede thesurfer Nybegynder
08. november 2003 - 18:23 #3
Men han burde kunne ringe til supporten hos sin ISP (Internet Service Provider).. f.eks. CyberCity, TeleDanmark, eller hvor han nu har Internet henne..

.. og det kommer an på routeren.. dens indstillinger..
Avatar billede locturian Nybegynder
08. november 2003 - 20:43 #4
Det er højest sansynligt fordi dit internet er sat til at kalde op via modem - I dine internet instillinger skal du sætte den til at kalde op via LAN - Hvis din router ellers er sat med de rigtige instillinger, burde du kunne komme på nettet efter en genstart - Husk også, at under netværks instillinger, skal du afmærke, at den selv skal finde ip adresse og dns oplysninger.
Avatar billede kabbak Professor
01. februar 2004 - 01:03 #5
Lukketid.
Avatar billede mckillerman Nybegynder
01. februar 2004 - 12:55 #6
Hvordan afslutter jeg det her sp. ?
Avatar billede kabbak Professor
01. februar 2004 - 13:12 #7
Hvis du ikke mener, at du har fået et svar du kan bruge, så giv selv svar og accepter dit eget svar.

Ellers skal du bede den, der har givet en brugbar kommentar,om et svar:
Eller accepter et givet, brugbart svar.