Avatar billede magnus_dreyer Nybegynder
08. november 2003 - 16:28 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

SSI - CGI environment variables i asp - generalt

Hejsa
Hvis jeg vil bruge en SSI som feks.
<!--#echo var="REMOTE_ADDR"--> i et asp dokument, kommer der intet frem, men hvis jeg kalder dokumentet .shtml virker det.
Er der nogen mulighed for at få det til at virke?
SSI virker på min server idet
<!-- #include file="top.asp" -->
fungerer fint.
Avatar billede ellebaek Nybegynder
08. november 2003 - 20:56 #1
den eneste måde du kan gøre det på i asp, på den måde er:
<%
response.write request.servervariables("remote_addr")
%>

altså forudsat at du vil have siden til at hedde ".asp"...
Ellers kan du lave noget med SSI, hvor du har en shtml side, hvor du har din <!-- #echo var="remote_addr"--> og derudover inkludere en asp side med:
<!-- #include file="dinfil.asp"-->

Du kan læse mere om ssi #echo her: http://html.dk/tutorials/ssi/lektion5.asp
samt den komplette tutorial om ssi her: http://html.dk/tutorials/ssi/default.asp
Avatar billede ellebaek Nybegynder
08. november 2003 - 21:37 #2
<saks>
Grunden til at SSI ofte kun virker med andre ekstensioner er, at serveren skal vide, at den skal kigge filen igennem for SSI kommandoer. Ved at navngive filen med f.eks. .shtml (Server-side include Hypertext Markup Language) fortæller man serveren at dette er en fil, som kan indeholde SSI kommandoer.
</saks>
Avatar billede magnus_dreyer Nybegynder
08. november 2003 - 22:08 #3
Tak for dit indlæg, request.servervariables kan jeg sagtens bruge, jeg undrede mig bare over hvorfor, man ikke kunne bruge <!--#echo i asp når man kan bruge <!-- #include , hvilket jeg ikke syntes er logisk.
I de tutorials som du nævner står der heller ikke noget konsekvent om hvad der virker med .asp og .shtml.
At inkludere en asp side i shtml anser jeg for at være juks..(-:
Avatar billede ellebaek Nybegynder
09. november 2003 - 21:46 #4
tja...

Det er som man tager det.
Det var faktisk kun det citat, som jeg skrev til sidst der havde noget egentligt med extensions at gøre..

Takker for points..
..Ellebæk!