Avatar billede nzc Nybegynder
08. november 2003 - 15:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

SQL streng der indsætter en fil i en BLOB

Hej!

Jeg sidder og roder lidt med noget SQL der kan sætte en BLOB ind i en Interbase db. Men jeg ved ikke helt hvordan jeg skal lave min insert into streng. Nogen der kan hjælpe ? Det er et C# program der skal gemme en fil i min db.

NZC
Avatar billede pellelil Nybegynder
09. november 2003 - 11:08 #1
Jeg bliver dig svar skyldig hvordan man gør det i C#, men i Delphi kan man sætte blob feltet (hvis det er evt. er tale om et Memo-Coponents indhold) på flg. måde:

<SNIP>
  qSomeTable.FieldByName('F_SomeField').AsString := Memo.Lines.Text;
</SNIP>
Avatar billede cjensen Nybegynder
13. november 2003 - 14:14 #2
et tilsvarende snip for C# (her er brugt FireBird .NET DataProvider):

<SNIP>
FbTransaction myTransaction=fbConnection1.BeginTransaction();
FbCommand com = new FbCommand();
com.Connection=fbConnection1;
com.CommandText="UPDATE mintabel SET felt=@felt";
com.Transaction=myTransaction;

FbParameter param1 = new FbParameter("@felt", SqlDbType.Int);
param1.Value = textBox1.Text;
com.Parameters.Add(param1);

com.ExecuteNonQuery();
myTransaction.Commit();
</SNIP>
Avatar billede nzc Nybegynder
13. november 2003 - 14:50 #3
yes :D

tark :)
Avatar billede nzc Nybegynder
13. november 2003 - 14:51 #4
det du laver cjensen er det ikke en slags prepared statement ?
Avatar billede cjensen Nybegynder
13. november 2003 - 15:28 #5
Jo - det kaldes vist en "parameterized query".
(og tak for point :-)