Avatar billede mikaelo Nybegynder
08. november 2003 - 14:32 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Outline dashed stroke?

Hvordan outliner man en dashed stroke? Hvis jeg outliner den som normalt ( object - path - outline stroke ) bliver den bare til en normal stroke.

?
Avatar billede spe Nybegynder
08. november 2003 - 17:56 #1
Det passer mig ikke særlig godt at skulle skrive: det kan du ikke. Normalt påstår jeg at Illustrator kan alt men lige her tror jeg Illustrator kommer til kort.

Men jeg vil gå i tænkeboksen og se om jeg kan finde en løsning.
Avatar billede mikaelo Nybegynder
08. november 2003 - 21:03 #2
ok - well, har oss prøvet alt og det ser bare ikke ud til at ville lykkedes. Og det er faktisk en temmelig nødvendig feature ved skalering osv., jeg har i hvert fald voldsomt brug for den.
Avatar billede spe Nybegynder
08. november 2003 - 21:11 #3
Ved skalering? Hvordan det?

Når du skalere så slår du vel bare Scale Stroke til eller dur det ikke?
Avatar billede mikaelo Nybegynder
08. november 2003 - 23:12 #4
øhh den funktion kender jeg ikke!? Fortæl fortæl...

;)
Avatar billede spe Nybegynder
08. november 2003 - 23:43 #5
Vælg dit objekt, dobbeltklik på skaleringsværktøjet i værktøjskassen, indtast skaleringsprocenten og sæt flueben i Scale Stroke and...
Avatar billede spe Nybegynder
12. november 2003 - 09:59 #6
Fik du løst dit problem ned stiplede streger og skalering?
Avatar billede rasworx Nybegynder
28. september 2005 - 15:03 #7
Jeg har det samme problem. Jeg har en form, hvorpå jeg har lagt en af de geniale pensel-strokes. Denne bliver også til en almindelig stroke, når jeg outliner. Det MÅ simpelthen kunne lade sig gøre at outline, da stroken jo er vektorgrafik.
Avatar billede spe Nybegynder
28. september 2005 - 21:53 #8
Må gentage: Det kan ikke lade sig gøre at outline en stiplet streg og få enkelt objekter ud af det, så det fortsat ligner en stiplet streg. Det bliver til ét objekt.