Avatar billede been Nybegynder
09. januar 2001 - 09:38 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Import i formular

Jeg skal have importeret en txt-fil til ét felt i en underformular og indholdet skal gemmes i den tilhørende tabel, mit problem er, at indlæsningen af txt-filen sker fint ved indgang i felten, men indlæsningen i tabellen sker i et nyt felt, dvs. at der faktisk kommer en ny tom post først før den jeg indlæser fra txt-filen, hvordan løser jeg det problem ?
Avatar billede kdkho Nybegynder
26. februar 2001 - 10:54 #1
Når du læser din tekstfil ind, starter du så øverst i tekstfilen hvor der muligvis er en tom linie. Hvis dette er tilfældet skal du tælle en linie frem i tekstfilen inden du påbegynder din indlæsning. Skriv evt. lidt mere vedr. din kode ved indlæsning samt tekstfilens første liner.
Avatar billede been Nybegynder
26. februar 2001 - 11:03 #2
Txt-filen indeholder kun én linie eks. \"160\" som er kg udlæsning fra en digitalvægt, dette skal skal i en formular indlæses i en tabel på samme linie som den aktuelle kunde der i forvejen er valgt i formularen.
Den indlæses vha en makro !
Avatar billede akr Nybegynder
09. april 2001 - 11:09 #3
Prøv at lave en makro med en KørSQL og lav en Update sætning:

Update [DIN TABEL] set FELTET=[din importerede vægt.txt] where KUNDEID=[Forms!KUNDEID]

Avatar billede been Nybegynder
18. maj 2001 - 14:29 #4
Jeg har ikke haft tid til at rode mere med det, men nu er spørgsmålet ihvertfald afsluttet.

Tak for svarene.