Avatar billede qoo Nybegynder
07. november 2003 - 16:55 Der er 4 kommentarer

Sata Harddisk boot

Ved at følge andre spørgsmål her på siden er jeg kommet frem til at jeg med en ide hdd har fundet min sata harddisk og partioneret den og formateret den (et par gange). Nu burde jeg være klar til at installerer windows på den, jeg slår ide fra og i følge min bundkorts manual skal jeg ind i raid bios for at opsætte sata til raid 0 men den menu (ctrl+i) findes ikke i min opstart. Og den diskette jeg har fra men bunkorts Cd som skal bruges i windows installationen (f6 i win install) gør ik tricket.

Hvad gør jeg forkert ?
Avatar billede qoo Nybegynder
07. november 2003 - 16:58 #1
Hardware.
Bundkort: P4P800 deluxe asus
Hdd: Seagate 80 gb sata hdd
Avatar billede zulu_dk Nybegynder
07. november 2003 - 17:08 #2
Hvis du kun har en SATA hd skal du ikke sætte noget op. Så skal du bare boote på din XP cd og trykke F6 så snart det står i bunden af skærmen.
Avatar billede halifax Nybegynder
07. november 2003 - 17:25 #3
Tror at noget af det, som går galt er at sætte op i RAID. Det kræver jo to diske.
Dernæst skal du formentlig i BIOS sætte SATA disken toil First Boot Device.
Avatar billede zulu_dk Nybegynder
07. november 2003 - 17:38 #4
Der er ingen grund til at partitionere eller formatere en harddish før du installere XP på den, du kan gøre det nemmere under selve installationen.