Avatar billede ste Nybegynder
07. november 2003 - 11:18 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Rullemenu i opdateringsformular.

Jeg er ved at lave en opdateringsformular til en acces database. Jeg skal kunne opdatere forskellige oplysninger om brugere. Når jeg henter data i databsen og præsenterere i tekst felter, er det sådan at en bruger kan skifte status. De forskellige statusser vil jeg gerne kunne præsentere i i en rullemenu,men nu kommer den egentlige problemstilling.

Når jeg indsætter et søgekriterie i rullemenuen får jeg kun det ene resultat som returneres fra bruger tabeellen, og hvis jeg ikke indsætter søge kriterie starter den med tabellens første post og det giver nogen forvirring for det kunne jo se ud som alle brugere har denne status, nu spørger jeg hvordan får jeg en rullemenu der starter med resultatet fra bruger tabellen men som giver mulighed for at indsætte en anden status fra status tabellen.
Avatar billede ste Nybegynder
07. november 2003 - 17:46 #1
Jeg har selv løst opgaven, så jeg napper lige pointene igen og lukker spørgsmålet.

I øvrigt har jeg løst det på følgende måde.

<%
' ADODB connection objektet
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
' Husk at angive den rigtige sti til din database
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("../fpdb/Miljodatabase.mdb")
' Åben databaseforbindelsen
Conn.Open DSN

' SQL forespørgsel
strSQL = "Select * from tblAfdeling WHERE AfdNr = "&Request.form("AfdNr")
' Udfør forespørgsel (rs indeholder nu resultatet)
Set rs = Conn.Execute(strSQL)
%>

<form action="default.asp" method="post">
<select name="AfdNr">
<%
' Gennemløb Recordset (rs) med en løkke
Do While Not rs.EOF

  AfdelingNavn = rs("AfdelingNavn")
  AfdNr =rs("AfdNr")

%>

    <option value="<%=AfdNr%>"><%=AfdelingNavn%></option>
  <%

  ' Gå til næste Record i rs
  rs.MoveNext

' Fortsæt indtil rs er gennemløbet (EOF = End Of File)
Loop

' Luk databaseforbindelse
Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>

<%
' ADODB connection objektet
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
' Husk at angive den rigtige sti til din database
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("../fpdb/Miljodatabase.mdb")
' Åben databaseforbindelsen
Conn.Open DSN

' SQL forespørgsel
strSQL = "Select * from tblAfdeling"
' Udfør forespørgsel (rs indeholder nu resultatet)
Set rs = Conn.Execute(strSQL)

' Gennemløb Recordset (rs) med en løkke
Do While Not rs.EOF

  AfdelingNavn = rs("AfdelingNavn")
  AfdNr =rs("AfdNr")

%>

    <option value="<%=AfdNr%>"><%=AfdelingNavn%></option>
      <%

  ' Gå til næste Record i rs
  rs.MoveNext

' Fortsæt indtil rs er gennemløbet (EOF = End Of File)
Loop

' Luk databaseforbindelse
Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>
</select>

<input type="submit" value="Vælg">

</form>
Avatar billede ste Nybegynder
07. november 2003 - 17:46 #2
Lukket