Avatar billede cyberzoom Nybegynder
08. januar 2001 - 19:46 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Meddelse ved lukning af browser.

Hvem har/kan lave et script som giver en meddelelse når man lukker browseren ved at trykke på X\'et øverst i browseren vinduet
08. januar 2001 - 19:49 #1
<script>

function hest(){
alert(\'hej med dig\')
}

</script>

<body onunload=\"hest();\">
Avatar billede cyberzoom Nybegynder
08. januar 2001 - 20:07 #2
def> Dette kan jeg ikke bruge da det skal køre i en frameside.
Avatar billede jakoba Nybegynder
08. januar 2001 - 21:05 #3
så læg onunload i frameset kommandoen

<frameset onunload=\"hest();\"  ... >

men den gør ikke helt det du vil for den vil også blive aktiveret hvis brugeren blot loader en ny side ind.

Avatar billede cyberzoom Nybegynder
08. januar 2001 - 22:07 #4
Den skal fungere på samme måde som den som er på jubii.dk chat når man lukker ned her
Avatar billede glaede.dk Nybegynder
08. januar 2001 - 22:39 #5
Hmm...Prop det ind i en frame der ik blir skiftet på...?
Avatar billede jakoba Nybegynder
08. januar 2001 - 22:43 #6
sorry. Det tåler sagtens at underrammerne bliver udskiftet. det er parent (hele browservinduet) der ikke må skiftes.
Avatar billede glaede.dk Nybegynder
08. januar 2001 - 22:46 #7
Er det ik også det jeg lige har sagt :o) ?
Avatar billede jakoba Nybegynder
08. januar 2001 - 22:56 #8
Jo, men det er altså allerede i den ramme, så jeg troede du havde misset det :-))
Avatar billede cyberzoom Nybegynder
09. januar 2001 - 16:53 #9
Ok det virker men ikke på den måde som jeg vil ha\' det. Pt. så kommer denne meddelelse vær gang man man lukker browseren men den skal altså kun komme når man trykke på x\'et i browser vinduet
Avatar billede zaknafein Praktikant
10. januar 2001 - 10:52 #10
Onunload kan ikke skeldne om man trykker x,opdaterer siden eller lukker på anden måde! Måske er der en måde alligevel,  da man måske kan fuske en løsning med onbeforeunload, og så checke om musens position i dette øjeblik er ud for X knappen i hjørnet, og hvis den er, skal meddelsen komme!!