Avatar billede bnielsen Nybegynder
05. november 2003 - 20:15 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

XAL 2,6 Dataudtræk

Jeg kunne godt bruge lidt hjælp til at lave et (synes jeg) lidt specielt dataudtræk fra xal'en.

Jeg vil gerne have et udtræk af et antal varenumre som er styklister, og de dertil hørende styklistevarer - kun i første niveau. Det er for så vidt enkelt nok, men...

Dataene skulle gerne have følgende format:

Hovedvare, styklistevare1, styklistevare2, styklistevare3

Der komme max. 5 styklistevarer.

Det vil sige jeg vil gerne have dem skrevet efter hinanden og ikke under hinanden.

Er der nogen som kan hjælpe ?

mvh
Bnielsen
Avatar billede nilfri Nybegynder
05. november 2003 - 20:32 #1
Dataudtræk - til en rapport ("skrevet efter hinanden")?

I så fald kunne du tage udgangspunkt i standardrapporten i //lager/udskrifter/stamdata/styklister (Den der hedder StockBillMat i UK udgaven)

Så vidt jeg lige kan gennemskue dit ønske skal der kun rettes ganske lidt - ryk felter op på samme linie (og slet nogle felter), max 5 varer (med en counter), kun niveau 1 (med en break).

PS: Jeg har taget udgangspunkt i en XAL 3.5, men der burde ikke være den store forskel)
Avatar billede bnielsen Nybegynder
05. november 2003 - 21:31 #2
Hvor og hvordan skal den counter indsættes, jeg synes ikke umiddelbart jeg kan gennemskue ideen ?
Avatar billede nilfri Nybegynder
05. november 2003 - 21:39 #3
Tjah, nu kom jeg lige til at gen-læse.

Niveau kan du self bare styre via Prompten :o(

Mht. Counter
Hvis du med "Der komme max. 5 styklistevarer" mener, at der aldrig er mere end 5 varer, behøver du jo ikke gøre noget. Der kan jo sagtens være 5 varenumre på én linie.

Men som jeg oprindeligt læste det, vil du MAX printe (de første) 5 varer.

Hvad er meningen *smil*
Avatar billede bnielsen Nybegynder
05. november 2003 - 22:02 #4
Niveauet er ikke et problem.

Og det er rigtigt forstået at aldrig vil være mere end 5 styklistevarer (hvis der er det, er det ok at resten går tabt).

Udtrækket kommer til at se cirka sådan ud:
Hovedvare1, stykvare1, stykvare2
Hovedvare2, stykvare2
Hovedvare3, stykvare1, stykvare2, stykvare3, stykvare4
Hovedvare4, stykvare5

Men som kørslen er nu vil den jo skrive:
Hovedvare1
stykvare1
stykvare2
Hovedvare2
stykvare2
Hovedvare3
stykvare1
stykvare2
stykvare3
stykvare4
osv.
Avatar billede nilfri Nybegynder
05. november 2003 - 22:21 #5
Ja, der er da lidt arbejde endnu (for dig :)
Du skal lige pille lidt i liniekoden i den Control 10, og så "rykke" felterne (varenumrene) op/sammen på linien.

Nemmest måske ved at samle en streng, efterhånden som stykvarerne findes frem for den pågældende Hovedvare (noget a la #Add(&Teksten,&Citemno). Det kunne være der omkring, hvor der er en #Rep_Execute(2).
Avatar billede bnielsen Nybegynder
05. november 2003 - 22:22 #6
OK, tak for hjælpen foreløbig - jeg prøver mig lidt frem... :-)
Avatar billede nilfri Nybegynder
14. november 2003 - 21:57 #7
Var det svar nok?
Avatar billede bnielsen Nybegynder
17. november 2003 - 08:06 #8
Sorry, jeg glemte sagen igen - da jeg fik det løst af anden vej. Om din løsning virker eller ej, fandt jeg aldrig ud af. Men det kan lige så godt være mangel på evner fra min side - så du får din point - tak for hjælpen.
Avatar billede nilfri Nybegynder
17. november 2003 - 13:37 #9
Tak for point - glad for du so oder so fandt en løsning.

Ovennævnte virker skam :o)- men koden kræver lidt benarbejde...