Avatar billede altinet Nybegynder
05. november 2003 - 10:19 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Tooltip på options i select

Hejsa,

Jeg har et lille problem. Jeg har brug for at vise et "tooltip" for en option i en select, når musen er over option'en. Der er forskellig tooltips til hver option, og tooltip skal vises inden den pågældende option er selected. Altså blot musen er over en option, skal tooltip'et vises. Det må gerne være f.eks. en div der vises og skjules, men jeg kan ikke finde ud af at fange "mouseover" eventet på hver enkelt option.

Any ideas?

:-) Lars
Avatar billede exp Juniormester
05. november 2003 - 11:28 #1
har du prøvet <option value="noget" title="noget">Noget</option> ?
Avatar billede altinet Nybegynder
05. november 2003 - 11:29 #2
Jep, title virker ikke på hverken <option> eller <select> :-(
Avatar billede roenving Novice
05. november 2003 - 12:32 #3
Så skal du nok have fat på overlib !-)

http://www.bosrup.com/web/overlib/
Avatar billede altinet Nybegynder
05. november 2003 - 13:00 #4
Præcisering:
Brug af et "eksternt" script er helt OK, bare giv mig et eksempel der bruger scriptet og som løser problemet, så får du pointene!!

:-) Lars
Avatar billede olebole Juniormester
06. november 2003 - 02:26 #5
<ole>

Der er desværre ingen løsning på dit problem, da der ikke udløses en event på mouseover/out på en option.
Du kan kun lave noget for den samlede select ... eller lave din helt egen select i DHTML. Det sidste kræver dog, du er temmelig skrap  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede altinet Nybegynder
06. november 2003 - 12:45 #7
Jeg undersøger ...og vender tilbage.

Andre bud er stadig velkomne!

:-) Lars
Avatar billede altinet Nybegynder
10. november 2003 - 10:07 #8
Jeg må resignere, og konstatere at opgaven ikke kan løses, uden brug af "custom" DHTML. Tak for hjælpen.