Avatar billede ander Nybegynder
05. november 2003 - 00:13 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor 2, 2 efter database

Jeg forsøger mig med nogle ASP-eksempler, men kan ikke forstår hvorfor der skal væe to tal efter database i den her kode:

<%@LANGUAGE="VBSCRIPT"%>

<!--#include file="forbindelse.asp" -->

<%
Set personer = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
personer.Open "SELECT * FROM personoplysninger WHERE id="&Request.QueryString("id"), database, 2, 2
' de sidste to tal i rækker foroven: 2, 2
    personer("navn") = Request.QueryString("navn")
    personer("gade") = Request.QueryString("gade")
    personer("postnummer") = Request.QueryString("postnummer")
    personer("by") = Request.QueryString("by")
    personer("tlf") = Request.QueryString("tlf")
    personer("email") = Request.QueryString("email")

personer.Update

Response.Redirect("eksempel8.asp")
%>
Findes der en logisk forklaring, det virker ikke uden :)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
05. november 2003 - 00:21 #1
jeg ved ikke lige hvad det er den gør (eller hvad du prøver på), men kig lige på lektionerne 17-22 på www.html.dk/tutorials/asp
Avatar billede eagleeye Praktikant
05. november 2003 - 00:25 #2
De to tal bruges til at bestemme hvordan du åbner dit recordset.
Se meget mere her for hvad de to værdier kan være og betyder:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/adoce31/html/ado30ref_28.asp

Man kan blandt andet bestemme om recordset skal åbnes read-only sådan man ikke kan tilføje/slette/rette i databasen.
Avatar billede ander Nybegynder
05. november 2003 - 00:27 #3
kan ikke finde nogen forklaring: www.html.dk/tutorials/asp
Avatar billede thesurfer Nybegynder
05. november 2003 - 00:49 #4
ander> det der er på html.dk er ikke en forklaring, men en omskrivning hvor der ikke bruges "database , 2, 2"