Avatar billede kenneth1974a Nybegynder
04. november 2003 - 19:30 Der er 2 løsninger

Tjek af fil på harddisk?

Hej superhjerner

Jeg ville høre om der var nogle som kendte til et script, der tjekker om der ligger en bestemt fil på c: drevet?? Hvorefter den så melder på en html side, enten ok eller filen ikke findes?

Håber der er nogle der kan hjælpe eller kender til andre muligheder for at tjekke om en sådan fil ligger på c: drevet.

Mvh
Kenneth
Avatar billede kgalant Nybegynder
04. november 2003 - 19:38 #1
Dette er ikke umiddelbart muligt - eller i hvert fald ikke muligt med ordentligt konfigurerede webservere, da bare det, at man kan checke om en bestemt fil findes kan udgøre en potentiel sikkerhedsrisiko.

Spørgsmålet står og falder med hvad slags serversoftware der bliver kørt, og hvad den bruger som serveren benytter sig af har tilladelse til at læse i roden af drevet. Hvis ikke man har noget imod at give den det, så er det en simpel sag i både Perl, PHP samt ASP at lave et script der gennemløber disken for at finde en given fil.
Avatar billede jnoval Nybegynder
05. november 2003 - 19:17 #2
Nået i den stil kan vel gøres i en batfil. F.eks.
if exist c:\sti\fil.ext echo "filen findes paa %computername%" >> \\server\share\logfil.txt
Så er der blot tilbage at vise denne logfil på en webside.