Avatar billede dr_nielsen Nybegynder
04. november 2003 - 15:50 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Parse egne tags til dynamiske funkionskald

Jeg sidder med et ønske om at parse nogle <tags> med nogle funktionskald.
Forstået på den måde at jeg har samling poster i en tabel
Med følgende felter:

id | tag      | Function            | Params
---------------------------------------------
1  | "<tag1>" | "theFirstFunction"  | "param1","param2"
2  | "<tag2>" | "theSecondFunction" | "param1","param2"

Jeg vil nu gerne løbe en streng igennem, finde mine tags og herefter eksekvere tag´ets function med tilhørende parametre.

Jeg har prøvet følgende i et loop:
s = s & replace(s, oRs("tag"), oRs("Function") & "(" & oRs("Params") & ")")

Det der sker er at tag-et bliver fundet og replaced, men det er selve funktionsnavnet der bliver skrevet ud, i stedet for at blive eksekveret.

vb findes der noget i stil med CallByName, men det viker vist ikke i denne forbindelse

Please

/Nielsen
Avatar billede dr_nielsen Nybegynder
04. november 2003 - 15:53 #1
luk annoncen, det gir vist lidt bedre overblik :)
Avatar billede danielmuhlig Nybegynder
04. november 2003 - 16:01 #2
Der mangler vist nogle oplysninger. I den viste kode bliver intet skrevet ud... Der forsøges heller ikke eksekveret noget som helst... Hvad indeholder variablen s?

/Daniel
Avatar billede dr_nielsen Nybegynder
04. november 2003 - 16:04 #3
s = "En hulens masse html med <tag1>'s i, og det er denne streng med <tag2>'s jeg ønsker at parse, således at de enkelte <tags> bliver erstattet med deres respektive funktionskald."
Avatar billede burningice Nybegynder
04. november 2003 - 17:06 #4
drop asp... flyt til asp.net, der kan du sagtens gøre det...
Avatar billede dr_nielsen Nybegynder
04. november 2003 - 17:46 #5
ja tak, I know... men nu står jeg lige med dette problem.
Avatar billede burningice Nybegynder
04. november 2003 - 17:57 #6
du kan gemme din s-variabel i en whatever.asp-fil, og lave en Server.Execute("whatever.asp") på den
Avatar billede dr_nielsen Nybegynder
04. november 2003 - 18:11 #7
ok, så der findes ikke en eval() funktion som i js, eller. Det med at gemme filer, ser jeg hurtigt blive en anelse klosset. men ok, hvis det er den eneste løsning ..
Avatar billede burningice Nybegynder
04. november 2003 - 18:13 #8
well.. nu er der jo ikke noget der forhindrer dig i at bruge jscript til dine asp-sider... så hvis der findes en Eval-funtion der, så er det jo bare fedt :)
Avatar billede dr_nielsen Nybegynder
04. november 2003 - 18:17 #9
ok Jeg mente javascript :)
Avatar billede burningice Nybegynder
04. november 2003 - 18:36 #10
Avatar billede dr_nielsen Nybegynder
04. november 2003 - 18:38 #11
Sidder med præcis den side lige nu, og skarp --- nej jeg er jo kun doktor - fessor :)
Avatar billede danielmuhlig Nybegynder
06. november 2003 - 00:55 #12
Avatar billede dr_nielsen Nybegynder
02. november 2004 - 19:08 #13
lukker, ideen bag spørgsmålet gav ikke mening