Avatar billede 01-gjk Nybegynder
04. november 2003 - 13:36 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Timer der skal trække point

Harjsa..

Jeg er ved at lave et mindre program i director, hvor en timer skal trække et point fra ens score hvert 10. sekund. Hvordan gøres dette?

Min kode ser således ud, men den virker ikke:
on exitFrame me
  global p
  member("Point").text="Point:" && p
  tim=the timer / (60*60*60)
  minut=(the timer / (60*60)) mod 60
  sec=(the timer / 60) mod 60
  lort=(p - (1 / 30))
  member("tekststreng").text="Tid:" && tim & "timer" && minut & "minutter" && sec & "sekunder"
  if sprite(10).intersects(2) then go to "tv4-crash"
  if sprite(10).intersects(11) and sprite(11).visible=true then p = p + 1
  if sprite(10).intersects(12) and sprite(12).visible=true then p = p + 1
  if sprite(10).intersects(13) and sprite(13).visible=true then p = p + 1
  if sprite(10).intersects(14) and sprite(14).visible=true then p = p + 1
  if sprite(10).intersects(15) and sprite(15).visible=true then p = p + 1
  if the timer = 600 then p = p - 1
  repeat with ii=11 to 15
    sprite(ii).visible=sprite(ii).visible and not sprite(10).intersects(ii)
  end repeat
  if sprite(10).intersects(11) then member("point").text="Point:"
  if sprite(10).intersects(3) then go to "wow"

  go to the frame
end
Avatar billede 01-gjk Nybegynder
04. november 2003 - 13:37 #1
Hov glem lige variablen lort :P
Avatar billede kanding Nybegynder
04. november 2003 - 14:05 #2
Uden at blande mig i din kode øverst, så er en let måde at trække 10 point fra en score hvert 10 sekund sådan her:

on traekPoint
minePoint = minePoint - 10
end

gTimer = timeout("pointTraekker").new(10*1000, #traekPoint)

TimeOut er et object der der kalder handleren traekPoint hvert 10 sekund. Den regner i millisekunder så du skal gange 10 med 1000.