Avatar billede charmekbh Nybegynder
04. november 2003 - 10:17 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

VS.Net - hvordan Adder jeg et treeview til mine webcontrols

Goddag
Jeg har en hjemmeside, hvor jeg har fantastisk brug for et treeview.

jeg har så downloadet tree-view webkontrollen fra Microsofts hjemmeside, men jeg aner ikke hvordan jeg skal få den til at dukke op i min toolbox, eller at være inkluderet på hjemmesiden?

Er der nogen der har fået det til at virke og kan hjælpe?
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
04. november 2003 - 10:20 #1
Læs readme filen der følger med - der er en udførlig forklaring.
Avatar billede charmekbh Nybegynder
04. november 2003 - 10:27 #2
Det har jeg gjort, og den fortæller:
To build the IE Web Controls:

1.  Make sure you have installed the .NET Framework SDK v1.0 or v1.1
2.  Run Build.bat, which will create a build folder in this directory.
    The build folder contains Microsoft.Web.UI.WebControls.dll and a
    Runtime directory of supporting files.

Jeg har ingen DLL filer i den mappe.
Når jeg kører build.bat, får jeg en ganske kort fejlmeddelelse der fortæller at CSC.bat filen ikke kunne findes.
Det skide irriterende. Ellers tusind tak for det hurtige svar.
Kan jeg hente den dll fil et eller adnet sted
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
04. november 2003 - 10:38 #3
Fra start er der ingen dll filer.
Du skal køre build.bat (blot dobbeltklikke), og herefter oprettes en mappe der hedder "build" i  C:\Programmer\IE Web Controls. I "build" finder du de nødvendige dll'er.

Du skal muligvis redigere i build.bat, således at stien til din c# compiler passer. Jeg har ændret min til:

@if "%_echo%"=="" echo off

if not exist build mkdir build

C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v1.0.3705\csc /out:build\Microsoft.Web.UI.WebControls.dll @IEWebControls.rsp
xcopy src\Runtime build\Runtime /E /Y /I /Q

Når dette er gjort, skal du i VS.NET højreklikke i toolbaren, og vælge "customize toolbox", herefter vælge fanen ".NET Framework Components" og her vælge (evt. browse) IE Web Controls.
Avatar billede charmekbh Nybegynder
04. november 2003 - 10:54 #4
Hold da fast. Må lige kigge lidt på build.bat. hvad hedder min C# compiler?
Et filnavn jeg kan henvise til
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
04. november 2003 - 11:00 #5
Den hedder csc.exe, og ligger i C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v1.0.3705 (i mit tilfælde).

Du skal dog ikke angive filnavnet - det ligger i "\csc /out..."osv.) - blot stien dertil som i mit eks.
Avatar billede charmekbh Nybegynder
04. november 2003 - 11:13 #6
sådan der. fanadt ud af det. TUUUSIND TAK FOR HJÆLPEN: You the bomb! Opret et svar og du scorer pointene
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
04. november 2003 - 11:28 #7
Yups :o)