Avatar billede steench Nybegynder
04. november 2003 - 09:14 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Erfaring med Win 2003 server terminal service

Hej

Jeg over at begynde på at bruge terminal service i windows 2003 server.

Har nogen erfaring (god/dårlig) med dette ?.

Jeg overvejer også citrix, men vil først se om nyhederne i Windows 2003 er tilfredsstillende.
Avatar billede lauge Nybegynder
04. november 2003 - 09:31 #1
jeg bruger ikke terminal serveren, men fjernskrive bordet. Og det er for vildt!
Man kan se sige lokale drev oppe på serveren og der med copy paste og bruge ens lokale CDrom drev til installationer m.v.
Avatar billede clausjj Nybegynder
04. november 2003 - 09:50 #2
Hvad skal du bruge Term. Server til? Hvis det kun er til at lave fjernstyret administration, så behøver du ikke bruge Term. Server, men kan nøjes med Remote Desktop Connection.
Avatar billede steench Nybegynder
04. november 2003 - 09:57 #3
Jeg har tænkt mig at anvende den som terminal server til hjemmebrugere (med en client), via en VPN forbindelse.
Jeg bruger fjernadm. på mine w2k servere, og er tilfreds med dette, men har indtryk af at 2003's er bedre.
Avatar billede lauge Nybegynder
04. november 2003 - 10:24 #4
min erfaring siger mig at Remote Desktop er et langt bedre værktøj end Terminal Server. Det er sq næsten som at side på maskinene selv med Remote Desktop.
Avatar billede ellebab Nybegynder
05. november 2003 - 10:58 #5
Kører med 1 Windows Server 2003 Std. Edition, og 2 windows 2000 server, alle med Citrix Metaframe XP installeret.
Du skal være opmærksom på printere i windows 2003, hvis du vil anvende Citrix.
Citrix har udgivet et fix, men det kan godt drille lidt
Avatar billede tomdane Nybegynder
06. november 2003 - 12:39 #6
RDC er TS-klienten til Windows. Jeg har testet 03 TS i siden juni, og den er fremragende. Citrix koster en del penge, og for de penge får du ekstra funktionalitet. Det er så op til dig at vurdere, om du har brug for den ekstra funkionalitet (som f.eks. at publicere enkelte applikationer) eller om et standard terminalvindue er godt nok (hvilket det er i langt de fleste tilfælde IMHO).

Husk at grafikintensive brugere/applikationer ikke har det godt med TS.
Avatar billede lauge Nybegynder
06. november 2003 - 12:50 #7
nu spørger jeg sikkert dumt - men hvad er "Citrix" ??
Avatar billede steench Nybegynder
02. april 2013 - 11:18 #8
lukker