Avatar billede suppenudel Nybegynder
04. november 2003 - 01:00 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvis jeg skal søge efter et ord i en tekstbox?

Er der ikke en funktion i VB jeg kan bruge hvis jeg skal søge efter et bestemt ord som brugeren taster ind i en textbox.

Det er for at undgå useriøse indlæg.
Det skal være noget lignende:

If txtBesked.text = "pis" Then
            lblFejl.text = "Vi modtager kun seriøse indlæg!"
            Exit sub
        End if

- Men her udskriver den kun fejlen hvis der KUN står "pis", det skal være hvor den går ind og leder efter specifikke ord.

På forhånd tak :-)
Avatar billede tjp Mester
04. november 2003 - 01:42 #1
Hvad med at oprette et string-objekt strBesked udfra txtBesked.text og undersøge om strBesked.indexOf("pis") skulle være forskellig fra -1 ?
Avatar billede tjp Mester
04. november 2003 - 01:54 #2
Man kan for resten vist kalde 'indexOf' direkte på 'txtBesked.text'.
Avatar billede suppenudel Nybegynder
04. november 2003 - 15:16 #3
Okay mange tak! Det virker, men hvorfor skal det være forskelligt fra lige præcis -1 ?
Avatar billede cyberzed Nybegynder
04. november 2003 - 19:51 #4
hvis ikke den finder "pis" så returnerer indexOf -1

Alternativt skulle du kigge på regular expressions i .NET, dem har jeg selv haft meget stor glæde af.
Avatar billede suppenudel Nybegynder
28. december 2004 - 00:33 #5
lukker, da ingen svarer