Avatar billede miraculix_2 Nybegynder
03. november 2003 - 18:40 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

United dvd 4052 + Surround?

Hej..
Jeg har lige investeret i denne dvd-afspiller.. Jeg har overvejet at købe et billigt surround højtalersæt, men har opdaget at der kun er coaxial udagang i dvd'en.. Kan man købe en slags reciever til coaxial, der derefter smider lyden ud i surroundsættet??
Og er der nogen der ved hvad man kan få sådan en svend til?
Helst billig! :-)

MVH

Kasper
Avatar billede norbert Nybegynder
03. november 2003 - 18:55 #1
Det var ærgerligt, du ikke købte en med analoge 5.1 udgange. Så havde du kunnet bruge dine højttalere uden dikkedarer. Du skal have en digital surround forstærker. Så sætter du den til fra coaxial i dvd'en til coaxial i forstærkeren og du har 5.1 surround. Hvis du kun har analog surround, bruger du stereoudgangen, men så får du kun pro-logic surround.
Norbert.
Avatar billede miraculix_2 Nybegynder
03. november 2003 - 20:23 #2
hvor kan man købe sådan en forstærker/reciever billigt?
Avatar billede norbert Nybegynder
03. november 2003 - 22:49 #3
Det kommer an på præcist, hvad du vil have, og hvor meget, du vil ofre.
Du kan prøve selv at lede her:
http://www.google.com/search?sourceid=navclient&hl=da&q=surroundforst%E6rkere
Norbert
Avatar billede johnbf Praktikant
11. december 2003 - 09:37 #4
prøv hos www.shopman.dk
jf
Avatar billede norbert Nybegynder
20. december 2003 - 01:40 #5
Her  er en digital-forstærker fra El-giganten til små 2000 kr. Det er den billigste, jeg har kunnet finde. De andre har kun pro-logic.
Norbert.
Avatar billede norbert Nybegynder
10. januar 2004 - 02:55 #7
http://www.bilka.dk/internet/bilka/info/catalogue.nsf/webBrochures/ABF1B6032C3BBBF0C1256E050028A0E0/$File/side17.pdf
Der er en billig digitalforstærker her til under 1000 kr. hvis du stadig har brug for en.
Under alle omstændigheder ville det være rart med lidt respons.
Godt nytår:-)
Norbert.
Avatar billede miraculix_2 Nybegynder
13. januar 2004 - 08:37 #8
Hej,

Jeg har ikke brug for den mere.. tak for hjælpen ellers. men jeg leverede dvd'en tilbage, og købte en ny.. (med analog 5.1)

Mvh

Kasper
Avatar billede norbert Nybegynder
30. januar 2004 - 21:58 #9
Kunne vi få lukket her, nu når du har fået løst dit problem?
Norbert :-)
Avatar billede norbert Nybegynder
04. februar 2004 - 20:20 #10
Takker for point .-) Håber, du er glad for din nye DVD-afspiller.
Norbert :-)